مسئول سازمان ادبیات دفاع مقدس استان کردستان خبر داد.

چاپ بیش از ۳۳ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان کردستان

«رمضان رسولی» گفت: در راستای ابلاغیه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سال ۹۶، بالغ بر ۳۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان کردستان به چاپ رسید.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۰۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
«رمضان رسولی» مسئول سازمان ادبیات دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: از سال ۹۴، براساس ابلاغی که از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ادارات‌کل استان‌ها ابلاغ شد، سالیانه بایستی هر استان ۳۰ عنوان کتاب را در حوزه دفاع مقدس به چاپ برساند که در سال ۹۴ به دلیل این‌که این ابلاغیه در مهرماه به ما ارسال شد، تا پایان سال ۱۶ عنوان کتاب به چاپ رسید.

وی افزود: در سال ۹۵، ۳۰ عنوان کتاب و در سال ۹۶ نیز با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به‌ویژه در قسمت آرشیو و امور بانوان، ۳۳ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسید که در ۲ برنامه مختلف تقدیر از زنان ایثارگر و تقدیر از پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

رسولی تصریح کرد: روال چاپ کتاب به این صورت است که نویسندگان استان شناسایی می‌شوند و افرادی که مایل به همکاری باشند در حوزه شهید و شهادت کتاب را می‌نویسند و بعد از ارسال به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، بعد از دریافت ممیزی، مجوز چاپ کتاب ارسال می‌شود.

وی با اشاره به محور‌های تدوین کتاب‌های مذکور، گفت: داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی و تاریخ شفاهی، از جمله محور‌های مهم در تدوین کتاب‌های دفاع مقدس است و این گونه آثار تولیدی می‌تواند مورد حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گیرد.

مسئول سازمان ادبیات دفاع مقدس استان کردستان یادآور شد: از ۳۳ عنوان کتاب چاپ شده، ۳ عنوان در حوزه خاطرات شفاهی رزمندگان، ۳ عنوان کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان به قلم «کوهستان عبدالحکیمی»، ۳ عنوان کتاب در حوزه زنان، ۸ عنوان کتاب در حوزه اشعار و ۷ عنوان کتاب نیز در حوزه وصایای شهدا به ترتیب حروف الفبا هستند.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های کنگره شهدا، تولید آثار فاخر و ماندگار است، ابراز داشت: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از آثار ماندگاری هستند که به خوبی می‌توانند حماسه‌ها و رشادت‌های سلحشوران هشت سال دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، مسئولیت کمیته تألیف، تدوین و نشر آثار شهدا بر عهده اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان است که چهار جلسه با حضور سردار حسنی برگزار شده و تاکنون ۱۲۰ عنوان کتاب از تمامی ادارت جمع‌آوری شده است که امیدواریم بتوانیم تا روز برگزاری کنگره، ۱۸۰ عنوان اثر جمع‌آوری و با آرم کنگره چاپ و از آن رونمایی کنیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات