سید ساجد یعقوبی
رئیس کل دادگستری استان اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاظر ۷۷۰ نفر محکومین مالی در زندان‌ها هستند که ۲۴۵ نفر از این محکومین بابت مهریه، ۸۷ نفر پرداخت نفقه و ۴۳۶ نفر به دلیل جرائم غیر عمد مالی در زندان‌ها دوران محکومیت خود را می‌گذرانند.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۳۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

770 نفر محکوم غیر مالی در زندان های اردبیل هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد دیه استان با اصحاب رسانه و مطبوعات با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، سوم خرداد یک افتخار تاریخی برای امت و کشور ایران است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار داشت:  در حال حاظر 770 نفر محکومین مالی در زندان ها هستند که 245 نفر از این محکومین بابت مهریه ، 87 نفر پرداخت نفقه و 436 نفر به دلیل جرائم غیر عمد مالی در زندان ها دوران محکومیت خود را می گذرانند.

وی ادامه داد: این دسته از افراد انسان های با آبرو هستند و حضور این افراد در زندان ، باعث خواهد شد تا دچار آسیب های روانی و بهداشتی و حیثتی و اجتماعی شوند و تهدیدات و آسیب هایی را متوجه فررزندان، همسران و خانواده ها خواهد کرد.

قاصدی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه در طرح مشکلات و معضلات جامعه باید پیش قدم باشند گفت: بدون تلاش اصحاب رسانه مشکلات و معظلات جامعه رفع نخواهد شد و اصحاب رسانه بایستی نسبت به این مسائل پیش قدم بوده و با سازمان های قضائی همکاری داشته باشند.

وی افزود: مردم استان اردبیل همکاری بسیار خوب و ارزشمندی با ستاد دیه استان و در جهت آزادی زندانیات محکومیت های غیر عمدی داشته و دارند و این هم مرهون آگاه سازی رسانه ها به جوامع است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با توجه به این که یکی از معضلات مرتبط با مجموعه قضایی تعداد زندانیان در زندان ها است گفت: در حال حاظر مشکلات اجتماعی، اقصتادی، سیاسی و اخلاقی و تربیت فرزندان و خانواده ها آثار و تبعات بسیار دشواری در جامعه به جای خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: زندانیانی که به لحاظ محکومیت یا بهره های مالی ناشی از جرائم غیر عمد، تصادفات و عدم مسائل ایمنی کار که بخش از محبوسین را تشکیل می دهند و این ها افرادی هستند که جرمی مرتکب نشده اند و به لحاظ مشکلات مالی محکوم به حبس شده اند.

قاصدی ادامه داد: در محکومیت های مالی و غیر عمدی امکان پرداخت و حل مشکل زندانیان از بیت المال و دولت وجود ندارد و ستاد دیه استان اردبیل در تلاش است تا مشکلات زندانیان محکومیت مالی برطرف شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار