مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان گفت: در راستای اجرای برنامه های ماه مبارک رمضان بیش از 7 عنوان برنامه توسط مداحان در استان اجرا خواهدشد.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۴۰
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

محمد جواد جامعی مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و رئیس کانون مداحان شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که ماه رمضان ماه عبادت مسلمانان است و در روایات بر عبادت در این ماه تأکید شده است گفت: براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدن‌ روزه است.

وی جایگاه اعمال و فضیلت‌های ماه رمضان را بسیار والا دانست و افزود: یکی از دستورات صریح و نشانه واضح عبودیت در دین اسلام که در متون دینی بیان شده است فریضه روزه است.

جامعی بیان کرد: روزه یکی از واجبات بزرگ الهی و یکی از فروعات دین مبین و در واقع جزء ارکان مهم اسلام محسوب می‌شود؛ چنانچه انسان مسلمان و روزه دار خود را در مسیر الطاف بی‌پایان خداوند قرار دهد از الطاف بی کران الهی برخوردار خواهد شد.

این مسئول رمضان را زمینه و بستری برای خودسازی انسان‌ها دانست و تصریح کرد: در فضای رمضان است که انسان موحد با وجود حق انس و ارتباط برقرار می‌کند و از جانب دیگر با دست یابی به صفای باطن و نور معنویت زمینه رشد و تکامل خود را در نظام هستی فراهم می‌سازد.

مسئول بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: انسان برای تامین حیات معنوی خود و تقویت آن، و پرورش و فربهی روح خویش به ممارست و خود سازی نیاز دارد، ماه مبارک رمضان زمینه و بستری در جهت تامین این نیازمندی‌های است.

رئیس کانون مداحان زاهدان گفت: هدف اصلی و نقش اساسی و تاثیر عمده ماه رمضان به حیات معنوی و روان انسانی مربوط می‌شود.

جامعی، مناجات خوانی در برخی از هیئت‌های مذهبی در طول ماه مبارک رمضان، اعزام مداحان به مساجد و تکایا جهت مناجات خوانی و اجرای اعمال شب‌های قدر، برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن (ع) با مولودی خوانی مداحان بسیجی، برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه با مداحی مداحان، حضورسازمان یافته مداحان بسیجی خواهر و برادر در نماز عبادی سیاسی جمعه و شرکت در راهپیمایی روز قدس را از اهم برنامه‌های ماه مبارک رمضان بسیج مداحان در استان برشمرد.
ارسال نظرات