رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران گفت: برای اولین بار انتخابات اتاق‌های اصناف سراسر کشور به صورت الکترونیکی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۸۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز، سید جواد احمدی با اعلام این مطلب، افزود: دبیر خانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور برنامه ریزی جهت عملیاتی کردن برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را در دستور کار قرار داد و به منظور اجرای بهینه این عملیات مذاکراتی با سازمان های صنفی و دیگر سازمان های مسؤول در این حوزه انجام داد.

وی با اشاره به مشارکت گسترده و رقابتی‌ بودن انتخابات در این دوره نسبت به قبل، گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده در مجموع بیش از 2 هزار و 781 داوطلب شامل یک هزار و 283 نفر از اصناف تولیدی و یک هزار و 498 نفر از اصناف توزیعی در این انتخابات با هم رقابت کرده اند که از ۴۰۰ اتاق اصناف فعال در این دوره، انتخابات 255 اتاق که دوره قانونی فعالیت آنها در شرف اتمام بود، به نحوی مطلوب به صورت الکترونیکی و سراسری برگزار شد.

دبیر هیات عالی نظارت با اشاره به اینکه در بعضی شهرها بین 20 تا 25 نفر کاندیدا برای ورود به اتاق های اصناف با هم رقابت کردند، افزود: در چند روز آینده هم مراحل قانونی که در قانون نظام صنفی دیده شده انجام خواهد گرفت و تایید اعتبارنامه و رسیدگی به شکایات احتمالی توسط کمیسیون نظارت از جمله این مراحل است که پس از صدور اعتبارنامه ها و برگزاری انتخابات داخلی هیات رییسه جدید اتاق‌ها شروع به کار خواهند کرد.

احمدی با اشاره به اینکه اقدام مذکور با استناد به ماده 22 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 36 قانون نظام صنفی انجام شد ادامه داد: تجربه ما نشان داد با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکان ایجاد رویه یکسان برای اجرای قانون انتخابات در همه کشور،حتی شهرستانهای دور افتاده فراهم می شود.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران با تاکید بر اینکه شرایط برای تهیه انواع گزارش های آماری برای مدیران در این قالب وجود دارد، گفت: طبیعی است که با این وضعیت امکان کسب اطلاعات دقیقی از وضعیت موجود فراهم شده و در نتیجه ترسیم اهداف آینده بر پایه واقعیات خواهد بود.

احمدی حفظ حریم شخصی افراد، صرفه جویی در زمان، شناسایی استان‌های کم کار و امکان ثبت و پیگیری الکترونیکی شکایات را از مهم ترین فواید برگزاری الکترونیکی انتخابات برشمرد.

دبیر هیات عالی نظارت درباره فرآیند اجرایی انتخابات الکترونیکی توضیح داد: دبیرخانه هیات عالی نظارت برسازمانهای صنفی کشور با توجه به وجوه مثبت این اتفاق در اردیبهشت ماه شرایط برگزاری انتخابات الکترونیکی را برای اتاق هایی که روال قانونی برگزاری این رویداد را انجام داده و به حد نصاب رسیده بودند، مهیا کرد.

ارسال نظرات