معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت:
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال 74 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی صنایع و تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی کشور اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۰۲۰۰۸۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز، یونس الستی در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: تکمیل طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و حمایت از صنایع کوچک در این اعتبار گنجانده شده است.

وی بیان کرد: این تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار صاحبان صنایع کشور قرار می گیرد.

الستی ادامه داد: در قالب تبصره 18 امسال پنج برنامه برای بخش صنعت پیش بینی شده که استفاده از اوراق قرضه برای توسعه طرح های صنعتی و معدنی با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله این برنامه ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رقابت پذیری در بازارهای بین المللی را از دیگر برنامه های این وزارت خانه در سال 97 دانست و گفت: یک هزار و300 میلیارد تومان اعتبار امسال به این منظور در قالب حمایت از صادرات کشور تخصیص یافته که در سه بسته حمایتی تدوین و هفته گذشته در کمیسیون اقتصاد تصویب و به هیات دولت ارسال شد.

الستی بدون اشاره به 3 برنامه دیگر اتخاذ شده در قالب تبصره 18، ادامه داد: بخش صادرات کالاهای صنعتی کشور سال گذشته 31 درصد نسبت به سال 95 رشد داشت و امیدواریم امسال از این میزان فراتر رود.

وی همچنین به نوسان بازار ارز اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی قول داده که ارز 3 هزار و800 تومانی برای کالاهای اساسی و ارز 4 هزار و 200 تومانی را برای سایر نیازهای مردم تامین کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود شفاف سازی و مبارزه با فساد را از دیگر رویکردهای این وزارت خانه در سال جاری دانست و بیان کرد: تمام سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه و بخش خصوصی باید شفافیت را در اولویت کاری قرار دهند.

در پایان این آیین از زحمات ایرج موفق «رییس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز» قدردانی و جهانگیر شاهمرادی به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

 

 
ارسال نظرات