رئیس مالی بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت هند گفت: درصورتی‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اختلال در عرضه منجر شود، ما به سوی تامین‌کنندگان قدیمی که بیشتر در غرب آسیا (خاورمیانه) هستند، می رویم.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۰۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، رئیس مالی شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین پالایشگاه هند، گفت درصورتی‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اختلال در عرضه منجر شود، ما به سوی تامین‌کنندگان قدیمی که بیشتر در غرب آسیا (خاورمیانه) هستند، می رویم.

ای کی شارما گفت: «تاکنون ما هیچ حجمی از واردات از ایران را کاهش نداده‌ایم. ما باید ببینیم که آمریکا با چه شدتی تحریم‌ها را اعمال می‌کند. از طرف ما، دوست داریم که به واردات از ایران ادامه دهیم. درغیراینصورت ما به سراغ تامین‌کنندگان قدیمی‌مان می‌رویم.»

شرکت ایندین اویل که کنترل روزانه 1.6 میلیون بشکه ظرفیت پالایش هند معادل  یک سوم کل ظرفیت این کشور را در اختیار دارد، در نظر دارد تا در سال 19-2018 روزانه 140 هزار بشکه از نفت ایران را خریداری کند و گزینه‌ای در قرارداد برای خرید 40 هزار بشکه در روز اضافه بر آن را قرار داده است.

پالایشگاه‌های دولتی هند نظیر ایندین اویل، پس از اینکه ایران تخفیف‌‌های بیشتری برای حمل محموله‌های نفتی ارائه داد، خرید نفت از ایران را افزایش دادند.

شارما افزود: «نفت با سولفور بالای ایران می‌تواند با دیگر نفت‌ها جایگزین شود. تنها صرف اقتصادی مطرح است. جایگزینی به معنای اندکی افزایش هزینه هاست.»

سانجیو سینگ، رئیس ایندین اویل گفت دولت تاکنون دستور کاهش واردات از ایران را صادر نکرده است. «ما باید ببینیم وضعیت در آینده چگونه پیش می‌رود.»

پیش از این، هند معافیتی برای واردات نفت از ایران از واشنگتن دریافت کرده بود.

سینگ ادامه داد: «ما در حال کار بر روی یک استراتژی هستیم. ما در حال کار بر روی طرح‌های جایگزین برای زمانی‌که واردات از ایران کاهش یابد، هستیم تا بدانیم چگونه این وضعیت را مدیرت کنیم.»

شرکت ایندین اویل، بزرگ‌ترین مشتری هندی ایران است. این شرکت حدود 70 درصد نیازهای نفتی خود را از طریق قراردادهای سالانه به ویژه از تولیدکنندگان خاورمیانه تامین می‌کند.

با این حال، یک مقام این شرکت به صورت جداگانه گفت این شرکت همچنین می‌تواند از تک محموله‌های نفتی آمریکا (برای جبران کاهش از ایران) استفاده کند. «گزینه خرید نفت آمریکا نیز وجود دارد اما اگر برایمان سود داشته باشد، این کار را انجام خواهیم داد.»

شرکت ایندین اویل اخیرا 3 میلیون بشکه نفت از آمریکا از طریق یک مناقصه خریده است.

ارسال نظرات