یکی از مراجع تقلید گفت: قرآن از 14 قرن پیش ما را بیدار کرده است تا سخنان کسانی که سابقه بدعهدی دارند را جدی نگیریم،
کد خبر: ۹۰۲۰۱۲۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به ویژگی‌های مشرکان اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن، مشرکان آنچه به زبان می‌گویند، با آنچه در قلبشان است، تفاوت دارد. آن‌ها اگر به قدرت برسند، به پیمان وفادار نخواهند ماند و به هیچ مسأله دیگری نیز توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: روزگاری دولت‌هایی با کشورمان مذاکره و قرارداد امضا کردند تا ما مجبور به کم کردن فعالیت هسته‌ای شویم اما در ادامه تعهدات خود را زیر پا گذاشتند، آمریکا به صورت عملی از این قرارداد خارج شد و طرف‌های دیگر هم سعی می‌کنند که ما را با زبان راضی کنند.

ایم مرجع تقلید افزود: قرآن از 14 قرن پیش ما را بیدار کرده است که سخنان کسانی که سابقه بدعهدی دارند را جدی نگیریم و به آنها امیدوار نباشیم، چنین کسانی نه به عهد خود عمل می‌کنند و نه مردانگی دارند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به خسران مشرکان اظهار کرد: آنها آیات خداوند را در مقابل بهایی اندک با دنیا معاوضه کردند و مردم را از راه خداوند بازداشتند، مشرکان زندگی دنیا را به جای زندگی آخرت گرفتند، در نتیجه نه خودشان ایمان می‌آورند و نه به دیگران اجازه ایمان آوردن را می‌دهند.

وی ادامه داد: مدیران کشور در زمینه برجام زحمت کشیدند تا این قرارداد به امضا برسد اما در عین حال باید مراقب باشند که خداوند چگونه مشرکان را معرفی می‌کنند، آنها با زبان خود با مسلمانان همدلی می‌کنند اما در قلب خود با مسلمانان دشمنی دارند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: کسانی که به زندگی دنیا توجه کرده ولی زندگی آخرت را از دست می‌دهند، اشخاص مغبون هستند.

به گزارش  فارس، آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم توجه مدیران کشور به آیات قرآن اظهار کرد: دولتمردان باید به آیات این کتاب آسمانی توجه کنند که این آیات برای همه درس است، از مذاکره‌کنندگان کشورمان در قضیه برجام تشکر می‌کنم، ولی طرف مقابل ما کسی است که به هیچ عنصر انسانی توجه ندارد.

وی ادامه داد: باید اینترنت ملی در کشورمان داشته باشیم تا بتوانیم که کار خودمان را انجام بدهیم، تا زمانی که وابسته به دیگران باشیم، زیر فشارشان خواهیم بود.

ابن مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: همیشه باید در خصوص آیات قرآن اندیشه و فکر کنیم.

ارسال نظرات