مراسم گرامی داشت فتح خرمشهر به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام در فاطمیه سپاه سلمان برگزارشد.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۶۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر با حضور پاسداران و نیرو‌های وظیفه در بین الصلاتین فاطمیه سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان برگزارشد.
در این مراسم عباس امینیان یکی از رزمندگان و یادگاران عملیات بیت المقدس به بیان خاطره و بازگویی رشادت‌های رزمندگان این عملیات غرور آفرین پرداخت.
وی در ادامه افزود: باتوجه به رجز خانی‌های آن زمان صدام حسین در خصوص خرمشهر و مانور‌های رسانه‌ای از سوی رژیم بعث عراق این عملیات همچون یک بمب در دنیا به صدا درآمد و فتح خرمشهر فتح ارتش عراق بود.
 
این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ حدود یک ماه بعد از عملیات فتح المبین با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» شروع شد.
 
امینیان افزود: این عملیات در حالی آغاز شد که قسمت وسیعی از خاک میهن عزیزمان در اشغال دشمن بعثی بود؛ از جمله شهر بندری و استراتژیک خرمشهر که از همان اوایل شروع جنگ به تصرف دشمن درآمده بود،  اشغال مناطق مهم خوزستان می‌توانست برای هر کشوری به عنوان یک امتیاز مثبت برای فشار آوردن به طرف مقابل، چه در جبهه جنگ و چه در مراکز بین المللی باشد.
 
وی ادامه داد: انجام عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله برنامه‌ریزی شده بود که هر مرحله در مقایسه با عملیات ثامن الائمه و طریق القدس خود یک عملیات بزرگ به حساب می‌آید. آزادسازی خرمشهر که در پی مرحله چهارم انجام گرفت از مهمترین نتایج این عملیات بود.
 
ارسال نظرات