رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل گفت: این یک واقعیت است که فتح خرمشهر، فتح خاک نبود؛ بلکه فتح ارزشهای دین مبین اسلام بود.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۷۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶

فتح خرمشهر، فتح خاک نبود؛ فتح ارزش‌های دین مبین اسلام بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولان استانی و آیت‌الله صفایی بوشهری در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد و سخنرانان اهمیت ساروز آزادسازی خرمشهر و نقش بی‌بدیل شهیدان و رزمندگان را یادآور شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: فتح ارزشهای دین اسلام در گرو فتح خرمشهر عملی شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و افزود: این یک واقعیت است که فتح خرمشهر، فتح خاک نبود؛ بلکه فتح ارزشهای دین مبین اسلام بود.

حسنی با اشاره به قدرت ایمان رزمندگان اسلام بیان کرد: با اینکه بیشترین تجهیزات نظامی در اختیار دشمنان بود، قدرت ایمان رزمندگان، ایثار مردم و مقاومت مردم مسبب شکست دشمنان و پیروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل با بیان اینکه مستکبرین در حملۀ نظامی شکست خورده‌اند، گفت: به برکت خون شهدا دشمنان آگاه شدند که دست خدا بر سر ملت ایران است و نخواهند توانست ضربه‌ای به کشور وارد کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حملات امروز دشمنان به صورت نرم‌افزاری استادامه داد: امروزه دشمنان اسلام در ماهواره‌ها، گوشی‌های همراه، فضای مجازی و اینترنت به صورت گسترده برضد دین، فرهنگ و مذهب کشور هجمه وارد می‌کند که ما وظیفه داریم در مقابل هجمه‌های دشمنان تلاش خود را افزایش دهیم.

دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است

سرپرست جدید دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم با اشاره به برنامه های فرهنگی دانشگاههای استان اردبیل گفت: خدا را شاکریم که در برنامه های فرهنگی دانشگاههای استان اردبیلی یک هماهنگی و تعاون وجود دارد و این برنامه باشکوه مدیون این هماهنگی است.

عزیز حبیبی با اشاره به دلاوری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما هزینه‌های زیادی را از سوی دشمنان اسلام متحمل شده است که یکی از مهمترین هزینه‌ها، سرمایه ارزشمند نیروی انسانی اعم از شهدا، ایثارگران و جانبازان بوده است.

وی با تشریح آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه افزود: در حال حاضر با جامعه آرمانی اسلامی که دیدگاه امام خمینی(ره) بود، فاصله داریم و همه باهم باید با وحدت و انسجام به فکر حل این مشکلات باشیم چرا که دستاوردهای امروز در مقابل هزینه‌های ارزشمندی که در راه انقلاب شده است، قابل قبول نیست.

اخلاقمداری و توسعه فرهنگ دینی در جامعه لازمه زندگی فردی است

در ادامه مراسم استاد اخلاق حوزه‌های علمیه کشور به لزوم اخلاقمداری و توسعه فرهنگ دینی در جامعه تاکید کرد و گفت: راه نجات بشریت در تبعیت از خداوند متعال و الگویی است که برای انسانها معین شده است و این موضوع باید مورد توجه همگان واقع شود.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: باید در زندگی فردی به تمامی جوانب عنوی اندیشید و از آنان بهره برد چرا که توشه آخرت ما بستگی به اعمال و کرداری است که در این دنیا انجام می دهیم و بی‌شک اگر مورد بی توجهی واقع شود هیچ دستاورد مناسبی را به دنبال نخواهد داشت.

وی بیان کرد: نقش دانشگاهیان در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه شهدا امری لازم و ضروری است و نباید به هیچ وجه کوچک و خرد شمرده شود چرا که دانشگاهیان رسالت خطیر و حساسی در تروی این فرهنگ در بین نسل کنونی دارند و باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات در این زمینه استفاده کنند.

ارسال نظرات