عکاس و تصویربردار عملیات بیت المقدس تاکید کرد:

آزادسازی خرمشهر منجر به شکست غرور و آرزوهای صدام شد

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر وحدت کلمه و همدلی میان نیروهای بسیج، ارتش و سپاه بود.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۸۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸

ابوالفضل امیری از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و استاد دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه تحمیل جنگی نابرابر بر انقلاب نوپای ایران اسلامی با حمایت همه جانبه استکبار جهانی، توسط رژیم بعث عراق آغاز شد، گفت: بعد از تسخیر بخش‌هایی از کشور توسط رژیم بعث عراق، رزمندگان اسلام با انجام عملیات ثامن‌الائمه توانستند حصر آبادان با بشکنند.

وی افزود: پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات ثامن‌الائمه سرآغاز سلسله عملیات بعدی طریق القدس، فتح المبین و الی بیت المقدس شد که می توانست در همان سال‌ها به جنگ تحمیلی پایان دهد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با شکست حصر آبادان روحیه رزمندگان تقویت شد و با تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا و ولی‌فقیه زمان و با انگیزه الهی و عشق به شهادت وارد صحنه شدند و در عملیات بیت‌المقدس بار دیگر دشمن بعثی را با شکست واداشتند.

امیری با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس از 10 اردیبهشت سال 61 آغاز و تا 5 خردادماه ادامه داشت، گفت: دشمن با اشغال خرمشهر با ایجاد موانع فیزیکی درصد برآمدند تا مانع اجرای عملیات توسط نیروهای رزمنده اسلام در خرمشهر شوند.

وی افزود: زمانی که با جمعی از نیروهای پاسدار از اراک به خرمشهر اعزام شدم در حقیقت آخرین روزهایی عملیات بیت‌المقدس بود که منجر به آزادسازی خرمشهر شد؛ وقتی وارد خرمشهر شدیم تمام نخل‌ها سوخته، خانه‌ها ویران و مسجد جامع این شهر به شدت آسیب دیده بود.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر در اوج ناباوری صدام و نیروهای بعثی رقم خورد، گفت: با آزادسازی خرمشهر غرور و آرزوهای صدام شکسته شد؛ همانگونه که حضرت امام راحل فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» امدادهای غیبی در پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات انکارناپذیر است.

امیری تصریح کرد: در حالی رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس ابهت و همینه دشمنان اسلام شکسته شد، گفت: رزمندگان اسلام در حالی دشمن تا بُن دندان مسلح را شکست دادند که هیچ آموزش نظامی خاصی ندیده بودند.

وی افزود: گردان علی‌بن‌ابیطالب(ع) و روح‌الله متشکل از رزمندگان استان مرکزی در این عملیات حضوری پر رنگ داشتند و سردار شهید رحیم آنجفی به عنوان فرمانده گردان علی‌بن‌ابیطالب در روحیه دادن به رزمندگان در این عملیات بسیار نقش داشت.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر وحدت کلمه و همدلی میان نیروهای بسیج، ارتش و سپاه بود؛ انگیزه، اخلاص، اطاعت‌پذیری از ولایت و مهم‌تر از همه امدادهای الهی و عنایت مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار