مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مراسم گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی گفت: برای حفظ تنوع زیستی نیازمند مشارکت جوامع محلی و احساس مسئولیت عمومی در قبال محیط زیست هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۸۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد خداپرست با اشاره به اینکه از جوامع محلی به عنوان مدیران بلافصل اکوسیستم هایی که در آن زندگی می کنند نام برده می شود اظهار داشت: دولت، مسئولیت تنویر افکار عمومی را برعهده دارد ولی در نهایت تصمیمات فردی نقش اساسی را در حفظ محیط زیست ایفا می کنند.

خداپرست گفت: اخیرا ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال در منطقه آق داغ خلخال موفق به تهیه عکس و فیلم از دو قلاده پلنگ شده اند که شناسایی منطقه با کمک افراد محلی صورت گرفته است و این نشان دهنده اهمیت و نقش جوامع محلی در حفظ تنوع زیستی است.

وی ضمن تجلیل از زحمات شبانه روزی محیط بانان استان در حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری بیان داشت: با توجه به اینکه 15 درصد از تنوع گونه های گیاهی و 30 درصد از تنوع گونه های جانوری کشور در استان دیده می شود حضور محیط بانان در حفاظت از تنوع زیستی بسیار ارزشمند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برنامه عمل حفاظت و مدیریت گونه های جانوری در معرض خطر انقراض در استان اردبیل با دو گونه جانوری خرس قهوه ای و غاز پیشانی سفید کوچک در حال اجرا است.

خداپرست تخریب زیستگاه، شکار و صید غیرمجاز و تغییرات اقلیمی را از موارد اصلی تهدید تنوع زیستی عنوان کرد و افزود: در سال 96 ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل موفق به دستگیری 255 متخلف شده اند و امیدواریم با فرهنگسازی و ترویج حفاظت از محیط زیست کمتر شاهد بروز تخلفات زیست محیطی باشیم.

وی استفاده از شیوه های نوین حفاظت از مناطق و تهیه اطلس مهره داران استان را از جمله برنامه های اداره کل در راستای حفظ تنوع زیستی عنوان کرد.


مراسم گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی با حضور اعضای سازمان مردم نهاد زیست محیطی و محیط بانان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل برگزار شد و در پایان از تعدادی از محیط بانان استان و افراد محلی علاقه مند به محیط زیست تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار