مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۸۰ تن گل‌تر (گل محمدی) از باغستان‌های استان لرستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۱۸۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هادی سپهوند در جمع خبرنگاران   اظهارداشت: پیش بینی می‌شود امسال280 تن گل تر (گل محمدی) از باغستان‌های استان لرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت گل محمدی در سطح 220 هکتار  از گلستان‌های لرستان شروع شده است افزود: کار برداشت گل دو تا سه هفته در استان ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه 220 هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گل محمدی رفته است عنوان کرد: 140 هکتار از این سطح بارور و 80 هکتار آن به صورت نهال است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از هر هکتار گلستان گل محمدی بارور دو تن گل تر تولید شود که با توجه به این مقدار پیش بینی می‌شود در مجموع 280 تن برداشت شود.

سپهوند گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون حدود 80 هکتار سطح زیر کاشت گل محمدی در استان افزایش داشته است و اکنون نیز کاشت نهال گلدانی گل محمدی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: توسعه کاشت گل محمدی در استان علاوه بر اینکه سبب ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در سطح روستا می‌شود می‌تواند مانع ایجاد مهاجرت‌های جدید از روستاها به شهرها شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان کاشت گل محمدی را یک محصول کم آب بر دانست و خاطرنشان کرد: این محصول می‌تواند در کاهش مصرف و استفاده بهینه از منابع آبی مورد توجه قرار گیرد  از طرفی گل محمدی با کمترین سرمایه گذاری از ارزش افزوده بالایی دارد.

وی در رابطه با قیمت هر کیلو گرم گل تر در استان نیز گفت:  گل‌های محمدی تولیدی استان به ازای هر کیلو گرم گل تر به مبلغ 7 تا 8 هزارتومان به فروش رسیده و برای گلاب گیری و تهیه اسانس به شهرستان کاشان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات