در عصر شعر و خاطره سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان شد:
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: دشمنان بدانند مردان و زنان این سرزمین پرورش یافته اسلام اند و تسلیم نمی شوند.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۴۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین نکونام، در عصر شعر و خاطره سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: جلسه ای نورانی است و دل ها به دوران نورانی و زیبا و دلنشین و در عین حال پر از درس و عبرت دفاع مقدس برده شد، دورانی که به حق یک دوره تاریخیِ کاملِ انسان ساز است، من این تعبیر را با عنایت و با دقت می گویم که دوران دفاع مقدس ما یک دوره کاملِ انسان ساز است یعنی اگر انسان واقعا خوب تدبر بکند، هر آنچه برای رسیدن به کمال و درجات بلند انسانی نیاز دارد در این دوران بود.

امام جمعه شهرکرد افزود: قرآن، رأفت قرآنی، «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّار» قرآنی، انفاق قرآنی، جهاد قرآنی، عبادت قرآنی، نجوا و راز و نیاز و نیایش قرآنی، جامعه متحد، منسجم و مالوف قرآنی و ولایت پذیری و تبعیت محض از ولی قرآنی در دوران دفاع مقدس به خوبی به عرصه آمد با این وجود جامعه ای که باید به کمال برسد دیگر چه می خواهد؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: من الان چند مورد را اشاره کردم که این ها همه در دوران دفاع مقدس و در جامعه به طور بارز و آشکار نمودار بود، ای کاش کسانی فقط از زاویه انسان سازی به دوران دفاع مقدس نگاه بکنند، دفاع مقدس و انسان سازی، انسان متعالی، انسان ملکوتی، انسان خلیفه الهی « إِنِّي جَاعِلٌ فِي الأَرْضِ خَلِيفَةً»؛ خدا می خواهد از انسان خلیفه ایجاد کند ویژگی های این خلیفه چیست؟ همه این ویژگی ها در دوران دفاع مقدس به عرصه آمد و نشان داده شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: من چند روز پیش در جلسه ای که محضر بعضی از عزیزان بودیم گفتم که امام راحل ما(رضوان الهی بر او باد) هم قرآن خواند هم قرآن را به عرصه آورد، در حالات حضرت امام داریم که در ماه مبارک رمضان روزانه 10 جزء و درروزهای دیگر غیر از ماه رمضان یک تا سه جزء قرآن تلاوت می کردند اما امام کسی نبود که فقط قرآن تلاوت کند بلکه قرآن را با تدبر تلاوت کرد و به صحنه آورد که یک مقطع آن همین دوران دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: ببینید قرآن چقدر در دوران دفاع مقدس به عرصه آمد؟ چقدر آیات قرآن عملی شد؟ چقدر برنامه های زیبای قرآن در دوران دفاع مقدس مشاهده شد؟ همه به وضوح دیدند و ما الان واقعا برای آن زمان حسرت می خوریم زیرا از قرآن دوریم، عزیزانمان الان اینجا این خاطرات را بیان می کنند و اشک می ریزند و ما می شنویم و اشک می ریزیم و می گوییم ای کاش این هایی که متاسفانه دارند آب به آسیاب های دیگری می ریزیند اینجا بودند و می شنیدند یا بیایند و بنشینند و بشنوند که دوران دفاع مقدس یک قرآن مجسم بود.

امام جمعه شهرکرد افزود: آدم واقعا به آن دوران غبطه و تاسف می خورد که کجا بودیم و کجا آمدیم؟ چه بودیم  و چه شدیم؟ با چه اهدافی و با چه نیّات بلند و چه قداست ها و اخلاصی و با قطع همه تعلق ها و وابستگی ها در این معرکه حضور داشتیم ولی متاسفانه امروز بعضی ها چه می کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: آیا این ها را باید بگوییم و فقط تاسف بخوریم و بنشینیم واشک بریزیم و غصه بخوریم؟ نه، مومن هیچگاه فرصت از دستش نمی رود و هیچ فرصتی را از دست نمی دهد، من جمله ای را یادداشت کردم که این غصه هایی که شما می خورید اجر عظیم دارد، اینکه الان برای آن زمان و امروز غبطه و  غصه می خورید اجر عظیم دارد به شرط آنکه غصه ها همراه با حضور جدی ،حساسیت دار و عملی باشد؛ نباید ناامید بود و نشست و نگاه کرد.

وی گفت: این آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب فرمان یک ولی خدا، ولی امر و ولی دین است، فرمان یک فرمانده قَدَر و بصیر به سربازانش ، به نیروهای تحت امرش، جوانان پر دغدغه، رزمندگان پر دغدغه دیروز و دلسوزان تمام عیار و توام با بصیرت امروز است که فرمان آتش به اختیار می دهد بنابراین باید در صحنه بود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: غصه را باید زمانی بخوریم که فقط بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و بگوییم ای کاش، ای وای و افسوس، این ها غصه دارد، ولی اگر گفتیم ای کاش و افسوس ولی در همه عرصه ها محکم و با مشت گره کرده حاضر بودیم و اجتماعات بزرگ انقلاب را تقویت کردیم، در برابر دهن کجی ها به انقلاب محکم ایستادیم و ملاحظه کاری نکردیم هرچند شما بگویید نمی گذارند، بله آن ها کارشان هست که نگذارند، به ما می گویند چیزی نگویید، بله آن ها کارشان این است که بگویند چیزی نگویید، می گویند دلواپس، بله آن ها کارشان این است که بگویند دلواپسان، آن ها می گویند ولی مومن با این چیزها به حاشیه و کنار نمی رود، بالاخره چند روز ممکن است غباری عرصه ای را بگیرد و مقداری از یک حقیقتی پنهان بشود اما بالاخره این غبارها کنار می رود کما اینکه الان در برجام دیدید که این غبار ها کنار رفت و همه حقایق رو شد هرچند هنوز مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: من در خطبه های نماز جمعه بارها این جمله را گفته ام که هنوز مانده تا همه پرده ها کنار برود و این رسوایی هایی که بعضی ها به بار آوردند مشخص بشود، که برخی ها چه بلایی به سر کشور آوردند، الان زود است ولی روز به روز دارد مشخص می شود بنابراین این دلواپسی ها و دغدغه مندی ها همراه با حضور، حرف زدن و حساسیت نشان دادن و بی تفاوت نشدن اجر عظیم و جهاد است.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز جهاد من و شما همین است که آنچنان در  صحنه با بصیرت، با بیداری، با هوشیاری و با دغدغه حرف بزنیم و در نماز های جمعه در مساجد، محافل، راهپیمایی ها، اجتماعات و در انواع مجالسی که شکل می گیرد حضور پیدا کنیم و حرف بزنیم و دغدغه‌مندی هایمان را نشان بدهیم و به عرصه بیاوریم که خیال نکنند بیشه از شیران دلاور خالی شده است، خیال نکنند که خبری نیست و هرکاری دلشان می خواهد بکنند، اینگونه نیست و هرگز هم نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: این امروز ماست «وَالْعَصْرِ(1) إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ (2) إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ(3)»(سوره مبارکه عصر)، این «تَوَاصَوْا» یعنی حضور همیشگی در صحنه، حضور همیشگی پای حق و ایستادگی همراه با بصیرت و بیداری.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: البته کار ظرافت دارد، ظرافت کار خیلی مهم است که بهانه دست دشمن ندهد، متمسک بیگانه نشود ولی من یقین دارم اگر انسان خودش را به خدای تبارک و تعالی بسپارد و از خدا بخواهد که در صحنه باشد، خدا همه جور کمکش می کند، از حضرت زهرا(س) به این مضمون نقل شده که می فرمایند من شب ها گاهی از خواب بیدار می شدم و می دیدم که وجود نازنین پیامبر اکرم(ص)، پدر بزرگوارم، می گوید « اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً » (بحارالانوار : ج۱۶ ص ۲۱۷ ح ۶) خدایا مرا یک آن به خود واگذار نکن.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: انسان خودش را به خدا بسپارد  و در صحنه بیاید ، خدا زبانش  را هدایت می کند که چه بگوید ، دلش را هدایت می کند که چه تصمیمی بگیرد، پایش را هدایت می کند که کجا برود و کجا نرود، خدا مغز و ذهنش را هدایت می کند که چگونه رای بدهد ، انتخاب کند و تصمیم بگیرد ، این ها بصیرت های ایمانی است که همه در دوران دفاع مقدس بود و نشان داده شد و الحمدالله شما لحظه به لحظه این ها را دیدید و عملاً مشاهده کردید.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: من خیلی دلم می خواست همه جلسه را از بیانات، سخنان زیبا و دلنشین شما استفاده کنم، برادران؛ بگویید و مضایقه نکنید  و دریغ هم ندارید و هرچه می توانید بگویید، من باید از عزیزانی که این پیشنهاد را دادند و عزیزانی که دست به دست هم دادند و این جلسه بسیار خوب را فراهم کردند تا امروز ما این توفیق را داشته باشیم که خدمت شما  عزیزان باشیم تشکر بکنم ، این گونه جلسات باید زیاد شکل بگیرد و در جاهای مختلف دور هم بنشینند، حالا آن هایی هم که باید بشوند بیشتر حضور یابند، در همین جلسه جوانان‌مان هم دعوت شدند، جوانانی که آن دوران را ندیده اند و عاشق و شیفته اند، جوانانی که دل باخته اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: من روزی در جمع بعضی از همین جوانان بودم که خیلی دغدغه مند بودند و گفتند که به داد ما جوان ها برسید که داریم از دست می رویم ، درست است، متاسفانه عده ای اسیر این مسائل شده اند اما جوانان تربیت شده در دامان شما همانانی هستند که رهبر معظم انقلاب می گویند و بارها تاکید کرده اند که اگر روزی آن عرصه پیش بیاید که بنا باشد جوانان خودشان را در عرصه دفاع نشان دهند، خواهیم دید که جوانان امروزمان از جوانان آن روزمان قطعا کمتر نیستند و بیشتر و بالاتر و مومن تر خواهند بود، این ها در اثر همین فداکاری هاست لذا ناامید نباشید و خسته نشوید، مدام بگوییم و روشنگری و تبیین کنیم که نهضت تبیین و بیداری گری یکی از وظایف مهم ماست تا میدان دست دیگران نیفتد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: این روزها دشمنان، توطئه گران و آمریکای پلید خیلی دارند دل ها را خالی می کنند و تمام رسانه های استکباری امروز به کار گرفته شده است تا القا کنند ایران دارد نفس آخرش را می کشد، به شدت دارند به دنیا القا می کنند که ایران دارد نفس های آخر را می کشد و کارش تمام است، به جهان خارج و رسانه ها به شدت این را القا می کنند و بعضی از ما هم ممکن است قدری ضعیف النفس باشیم و تحت تاثیر قرار بگیریم، اما بگویم که به فضل پروردگار ایران، ایران است و انقلاب، انقلاب اسلامی است؛ مردان و زنان این سرزمین پرورش یافته اسلام اند و با یک خرما چندین نفر می سازند ولی تسلیم نمی شوند، این راه شماست که باید مدام تلقین کرد و گفت.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان دعا کرد: خدایا به حقیقت خودت، به حقیقت اولیائت، به حقیقت پاکان درگاهت، ما را مجاهد راستین در مسیر خودت و مجاهد مقاوم و عاشقانه به استقبال شهادت رفتن و به استقبال رضایت مندی تمام عیار خودت رفتن قرار بده؛ خدایا آنی ما را به خودمان واگذار نکن؛ خدایا علقه و تعلّقات دنیا را از دل ما دور کن؛ خدایا به حقیقت خودت این صلابت را از این جامعه نگیر؛ دشمنان‌مان نابودند نابودترشان کن؛ توطئه ها، مکرها و تحریم‌هایشان خنثی است خنثی تر بگردان.

در ابتدای این جلسه نیز تعدادی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس خاطراتی از حماسه آزادسازی خرمشهر را بیان کرده و چند تن از شعرای استان اشعاری در وصف این حماسه بزرگ سرودند.

ارسال نظرات