دکتر سمیرا دهقانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قروه در یادداشتی به تشریح شرایط کنونی کشور پرداخته و لزوم توجه به چگونگی فتح خرمشهر را خواستار شده است.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۶۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حقیقتا به فرموده:امام خامنه‌ای مدظله العالی بسیج مظهر عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور و ملت است و مصداق این سربلندی در سوم خرداد به واقع تجلی پیدا می‌کند.

امروز مصادف است با روزی بزرگ که نماد حقیقی إِذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ می‌باشد که در این واقعه تلاش مجاهدان و نصرت خداوند آشکارا در تاریخ ثبت و ضبط گردیده است.

آیا تا به حال از خود پرسیده ایم که با سازو کار برتر نظامی عراق جبهه مقاومت چطور پیروز میدان می‌شد؟ در این واقعه چه اسراری نهفته است؟ چطور است که ما که با پیشینه چنین پیروز‌هایی در تاریخ جهادی خود اکنون در میدان کارزار جنگ نرم و جنگ اقتصادی آن چنان که باید و شاید حق مطلب را ادا ننموده ایم؟ با رجوع به آیات و روایات و همچنین پیشینه پرافتخار روز‌های دفاع مقدس و عملکرد رزمندگان اسلام پاسخ چنین سوالی را در یک کلمه و آن هم می‌باید در مفهوم تقوا جستجو نمود.

واقعیت تلخ است، اما باید جرات بیان آن را داشت هر جا تقوا کم رنگ شد دیگر خرمشهر‌ها فتح نمی‌شود. هر جا چشم در ترحم کفار داشتیم که وضعیت معیشتی و فرهنگی ما صلاح و سامان پیدا کند و نصرت خدا را فراموش کردیم آن جاست که ما بازنده هستیم.

فتح خرمشهر به زمان خاصی اختصاص ندارد و این اتمام حجتی است برای همه مومنین در همه زمان ها، آنچنان که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است هر روز می‌تواند فتح خرمشهر باشد. شاید بتوانیم در یک جمله که از زبان شهید چمران دانشمند کامل و عارف مسیر حق نقل شده است بعنوان شاه کلید گم شده اوضاع این روزگار ما باشد آن جا که می‌فرمایند، می‌گویند: تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست. آن جا که بی تخصصی و بی تقوایی در لایه‌های ارکان مملکت اسلامی نفوذ کرده و افراد و مسئولین با سیاست زدگی بدون آنکه شاید خود بدانند در تفسیر چگونگی سازش با این هجمه باشند و جرات مقابله با این جریانات ویرانگر را نداشته باشند. آن جاست که فساد اداری و سیاسی و ... و ذالک نمود پیدا می‌کند.

سازش با جریانات انحرافی تنها مشکلات را پیچیده‌تر می‌نماید نه آنکه مصلحت واقعی در آن باشد. وظایف بسیار سختی برعهده تک تک ماست، باید بدانیم و آگاه باشیم که راه حل برون رفت از مشکلات اول از هر چیز از درون خود ما آغاز می‌گردد. باید به گذشته برگردیم و درس بگیریم از مجاهدانی که همه چیز خود را فدای اسلام کردند اگر میخواهیم خرمشهر‌ها را آزاد کنیم و مورد انتقاد آیندگان نباشیم. ما باید به وظیفه خود در هر موقعیتی عمل کنیم چه مورد پسند استکبار خارجی و جیره خواران و غرب زدگان داخلی و خارجی باشد چه نباشد، چرا که مبادی تفکر ما از استکبار و جبهه نفاق جداست و اگر می‌خواستیم که اعمال ما مورد پسند آنان می‌بود دیگر چه نیازی به انقلاب کردن داشتیم؟

امام رحمه الله علیه به ما آموختند که انتظار فرج در مبارزه است نه سازش با منکرات و تفسیر این نوع سازش به سیاست. سیاست در نگاه اسلام همان روحیه جهادی است که دشمنان خارجی و منافقین داخلی را به رعب و وحشت بیندازد.

خرمشهر اتمام حجت خداوند بر ماست؛ و بدانیم آمریکا مظهر شیطان اکبر است و اگر نتوانیم با آمریکای داخلی و خارجی نبرد کنیم غریبانه خورشید آزادگی خود را به دست تاراج داده ایم و ننگ نامه ما عبرت آیندگان خواهد شد.

این ما هستیم که باید انتخاب کنیم که مغلوب اراده شیطانی باشیم یا در وادی آزادگی مراتب انسانی خود را کامل نماییم و در حریم امن الهی طی طریق نماییم.

چه زیبا بیان می‌نمایند سید شهیدان اهل قلم؛ که میان ظاهر و باطن عالم نسبتی است که جز اهل حق در نمی‌یابد. او می‌داند که عاشورا و عافیت طلبی با هم جمع نمی‌شود. او میداند که نمی‌توان یا لیتنی کنت معکم خواند و در خانه ماند و خود را دیندار دانست.

مجاهدان راه خدا با یاری او و جلوداری حجتش امام زمان (عج) پیش میروند و دشمن در پناه آهن و آتش است، غافل از اینکه ما در پناه حیدر و حسینیم.


امید است خداوند متعال عنایت نماید که آشکار گردد درک حقیقی امورات این عصر بر همه ما، و بدانیم در عصر ظهور جای عافیت طلبی نیست. شهدا را باید سرمایه معنوی و چراغ راه خود قرار دهیم و با این الگو پذیری پای نهادن در وادی بلا بر ما سهل گردد، لبیک بگوییم به هل من ناصر ینصرنی امام عصر و خالصانه در عصر ظهور نقشی از ایثار به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات