رئیس سازمان بسیج اساتید هرمزگان:

هرمزگان فاقد اندیشکده تخصصی است

رئیس بسیج اساتید هرمزگان با اشاره به این که در دنیا 750 اندیشکده و در کشور ما 50 اندیشکده فعال است گفت: متاسفانه استان استراتژیک هرمزگان علیرغم ضرورت‌های موجود هنوز فاقد یک اندیشکده تخصصی و علمی است.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۷۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، احسان کامرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: امروزه عصر جولان مسایل آموزشی، پژوهشی و فناوری در مراکز دانشگاهی است و در دنیا اندیشکده‌ها رابط میان جامعه و دانشگاه شده‌اند.

وی افزود: برای تولید فکر و ایده در جهت حل مشکلات منطقه و محل مورد نظر و کاربردی نمودن طرح‌ها نیاز به راه‌اندازی اندیشکده‌های تخصصی و علمی است تا برای کشور و استان تصمیم گیری‌های کلان نمایند.

رئیس سازمان بسیج اساتید هرمزگان تاکید کرد: اندیشکده‌های بزرگ در جهان برای دنیا و تمام قاره‌ها سیاست‌گزاری و برنامه‌ریزی می‌کنند و گاها حتی نقشه‌های سیاسی مناطق و کشورها را هم تغییر می‌دهند مانند بروکینگز در آمریکا که نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های کلان دارد.

کامرانی  به ظرفیت‌های دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: وجود 52 واحد دانشگاهی، 80 هزار دانشجو در تمام مقاطع و بهره‌گیری از بیش از یک هزار و 500 عضو هیات علمی که می‌توانند تصمیم سازان این اندیشکده‌ها باشند فرصت مغتنمی است که باید مدیریت استان و نمایندگان مجلس در این خصوص اهتمام ویژه‌ای بیاندیشند و در جهت راه‌اندازی اندیشکده‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود تلاش نمایند.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر جنبش نرم افزاری علمی در استان توسط بسیج اساتید شکل گرفته و با تاسیس سه اندیشکده علوم آب و منابع طبیعی، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، علوم و فنون دریایی و اقتصاد دریا محور شروع شده است و این ظرفیت وجود دارد که جهت توسعه سایر اندیشکده‌ها براساس نیاز استان و جامعه محوربودن آن‌ها در جهت اراِئه راه حل مشکلات موجود در شهر و استان هرمزگان با عنایت به ماموریت شورای شهر، شهرداری و شورای عالی استان‌ها حرکت و اقدام نماییم.

کامرانی افزود: بهترین راه حل برای برون رفت از معضلات و مشکلات شهری استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها می‌باشد که در این میان تشکیل اندیشکده می‌تواند به کمک شهرداری آمده و نقش خود را در مدیریت شهری ورفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و.... ایفاء نماید.

ارسال نظرات