در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل "رویا کنعانی" جوانترین عضو شورا در برابر فضای سنتی حاکم بر جلسات و آنچه "تصویب بی‌خود و بی‌جهت طرح‌های سرمایه‌گذاری بدون حصول نتیجه" از سوی وی خوانده شد، مقاومت جدی نشان داد.
کد خبر: ۹۰۲۰۳۲۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

کدام طرح‌ سرمایه‌گذاری منتج به نتیجه شده است/ برخی از حرکت‌ها رنگ و بوی سیاسی دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از خبرگزاری فارس اردبیل،  در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل "رویا کنعانی" جوانترین عضو شورا در برابر فضای سنتی حاکم بر جلسات و آنچه "تصویب بی‌خود و بی‌جهت طرح‌های سرمایه‌گذاری بدون حصول نتیجه" از سوی وی خوانده شد، مقاومت جدی نشان داد.

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: قرار نیست هر نامه‌ای که به کمیسیون‌های مختلف شورا ارجاع داده می‌شود تایید شده و به صحن علنی شورا فرستاده شود بلکه در بسیاری از موارد این طرح‌ها نیازمند بحث و گفتگو برای پختگی بیشتر طرح‌ها است که متاسفانه توجهی به این مساله نمی‌شود.

کنعانی تصریح کرد: اگر بنا بر تصویب طرح‌های متعدد در صحن علنی شورا است، ما می‌توانیم تمامی طرح‌های ارجاع شده به کمیسیون‌ها را بدون بررسی در کمیسیون‌ در صحن علنی به تصویب برسانیم اما اگر بنا بر انجام کار مفید در سطح شهر است باید چاره‌ای اساسی برای این مساله اندیشیده شود.

وی افزود: از آبان ماه سال گذشته ۹ طرح سرمایه‌گذاری در صحن علنی شورا مصوب شده است اما مشخص نیست کدام یک از این موارد منتج به نتیجه شده است؟

عضو شواری شهر اردبیل بیان کرد: سعی ما حل مشکلات و رفع موانع و بروکراسی اداری برای جذب سرمایه‌گذار است اما متاسفانه بنده حتی بعد از تماس‌های متعدد تلفنی هم نتوانستم پاسخی برای سوالات خود در خصوص فراخوان طرح جذب سرمایه‌گذار برای BRT از جانب شهردار اردبیل دریافت کنم.

 کنعانی ادامه داد: اگر قرار است دوره پنجم شورا و دوران مسؤولیت شهردار فعلی کوله‌باری از رزومه طرح‌های مصوب بی‌خود و بی‌جهت باشد، وظیفه ما در این جایگاه به عنوان نمایندگان مردم چه خواهد بود؟

وی اضافه کرد: مردم باید خروجی طرح‌های سرمایه‌گذاری و سایر طرح‌های مصوب شواری شهر را در سطح شهر اردبیل مشاهده کنند در غیر اینصورت این طرح‌‌های مصوب هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.

عضو شورای شهر اردبیل تاکید کرد: ما با کلیات طرح BRT مشکلی نداریم بلکه بحث بر سر جزئیاتی همچون نحوه واگذاری و نحوه فراخوان یا اجرای طرح در قالب طرح تفصیلی یا غیره است که متاسفانه با مقاومت عده‌ای مواجه هستیم.

در ادامه علیرضا پوستی، رئیس شورای شهر اردبیل گفت: طرح BRT بعد از طرح در کمیسیون سرمایه‌گذاری مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار نگرفت و چون اعضا در کمیسیون قانع نشدند بعد از صحبت با شهردار اردبیل و اعضای شورای شهر و به علت کم بودن نامه‌های واصله به صحن علنی شورا، تصمیم گرفتیم که این طرح امروز در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه حسین افسانه، عضو دیگر شورای شهر اردبیل با بیان اینکه نظر ما در کمیسیون این بود که این طرح عودت داده شده و همراه با طرح تفصیلی به کمیسیون ارایه شود، تشریح کرد: اگر این طرح که به صورت طرح جامع به کمیسیون ارایه شده بود، رای نمی‌آورد، به منزله رای نیاوردن طرح BRT نبود و لازم بود این طرح همراه با طرح تفصیلی به شورا ارایه شود.

علیرضا غریبی، دیگر عضو شورای شهر اردبیل در این باره اظهار کرد: بحث‌هایی که در مورد این موضوع مطرح می‌شود کاملا احساسی است زیرا طبق قانون نامه‌هایی که در کمیسیون مطرح می‌شود چه با نظر مثبت و چه با نظر منفی به صحن علنی شورا ارایه می‌شود تا اعضا در مورد آن تصمیم گیری کنند.

در ادامه حمید لطف‌لهیان، شهردار اردبیل بیان کرد: لایحه ارسالی از شهرداری با نام مجوز انتشار آگهی برای انتخاب سرمایه‌گذار به صورت EPCF است و ما در این طرح از اعضای محترم شورا درخواست کرده‌ایم که مجوز لازم برای انتشار آگهی از سوی شهرداری برای اجرای BRT در اردبیل که مصوب شورای هماهنگی ترافیک کشور در سال ۹۴ است را صادر کنند.

وی ادامه داد: ما درخواست مجوز برای انتشار آگهی به منظور انتخاب سرمایه‌گذار را داشته‌ایم و مکلف بودیم نظر شورای عالی سرمایه‌گذاری را برای گرفتن نظر مساعد اعضای شورای شهر به این کمیسیون ارایه دهیم.

لطف‌اللهیان در ادامه خطاب به کنعانی افزود: بنده در این مکان مکلف به پاسخگویی به اعضای شورای شهر نیستم و هرگونه سوالی باید به صورت قانونی و کتبی به بنده ارایه شود تا طبق قانون، مجموعه شهرداری نیز پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر باشد.

در نهایت کلیات این طرح با اصرار علیرضا پوستی، رئیس شواری اسلامی شهر اردبیل به رای‌گیری گذاشته شد و با ۸ رای موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بحث و گفتگو پیرامون مسایل مهم و کلان شهری یکی از لازمه‌های پویایی شورای اسلامی شهر اردبیل است و یقینا مردم و افکار عمومی از طرح چنین مباحثی در جلسات شورا استقبال می‌کنند اما سوال اصلی این است که آیا شهرداری یا شورای شهر که عمده‌ترین وظیفه آن تامین و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ارایه خدمات شهری از بخش‌های عمرانی تا فرهنگی به شهروندان کلان‌شهر اردبیل است، تا چه میزان از مباحث سیاسی و گروهی به دور بوده و در حدود ۸ ماه گذشته تا چه حدی رضایتمندی مردم را به دست آورده است؟

ارسال نظرات