خبرهای داغ:
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان جلسه اخلاق در ناحیه مقاومت بسیج بجنورد برگزار شد. این جلسه با حضور کارکنان در محل امامزاده سیدعباس علیه السلام و سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۳۳۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همزمان با ایام ماه مبارک رمضان جلسه اخلاق در ناحیه مقاومت بسیج بجنورد برگزار شد.

این جلسه با حضور کارکنان در محل امامزاده سیدعباس علیه السلام و سخنرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا یغموری در ابتدا خاطرنشان  کرد: مرحوم شیخ عباس قمی در ملحقات دوم مفاتیح الجنان و نیایش بیستم از صحیفه سجادیه می فرماید: اللهم صل علی محمد و آله و بلغ بایمانی اکمل الایمان و اجعل یقینی افضل الیقین و انته بنیتی الی احسن السئیات و بعملی الی احسن الاعمال.

ایمان دارای درجات و ارکان هایی هست،امام صادق علیه السلام می فرمایند؛ایمان به منزله ی نردبانی ده پله ای است.

پس عمل جزئی از ایمان است.هرکه عمل ندارد ایمانش ناقص است.لذا خداوند می فرماید:ایمانی می تواند مار ا به حیات طیبه برساند که سبب دخول در بهشت و نجات از جهنم باشد.

وی افزود: ویژگی های اهل ایمان این است که وقتی خدا را یاد می کنند قلب هایشان آرام میشود، به ایمانشان افزوده می شود،توکل شان برخدا بیشتر می شود،در نمازهایشان با خشوع حاضر می شوند و از کارهای بیهوده دوری می کنند.

یغموری ادامه داد: مومن واقعی دلبسته ی مال و فرزند و زن نیست،وقتی این ویژگی ها را داشته باشی بعد عاشق خدا می شوی.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در پایان گفت:شهید مطهری پس از بازگشت  امام خمینی(ره)از پاریس و ملاقاتی که با امام(ره)داشت میگوید"نزدیک به12سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کردم که در این سفر و ملاقات ها چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من بلکه بر ایمان من افزود.پرسیدند چه دیدی؟ گفت:چهار معیار در ایمان دیدم؛ایمان به هدف(اگر دنیا جمع شود نمی تواند او را از اهدافش دور کنند)،ایمان داشت به راهی که در راه اسلام بود،ایمان داشتن به قول و وعده های الهی، و در نهایت ایمان داشتن به پروردگار متعال.

ارسال نظرات
پر بیننده ها