فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه دشمنان اسلام در ماه های آغاز ین جنگ تحمیلی شرایط دشواری برای ایران اسلامی به وجود آوردند، گفت: توکل به خدا و وحدت و یکدلی رزمندگان اسلام کلید فتح خرمشهر بود.
کد خبر: ۹۰۲۰۳۷۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار سید یوسف مولایی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان البرز که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز ایثار و مقاومت مردم ایران در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و سکینه خاتون (س) کرج برگزار شد، افزود: انسجام رزمندگان اسلام اعم از ارتش ، سپاه و بسیج موجب شد تا دشمن بعثی و حامیانش طعم تلخ شکست بچشند.

توکل به خدا و وحدت رزمندگان اسلام کلید فتح خرمشهر بود


وی ادامه داد: آنچه دفاع مقدس را برجسته و به یک حادثه غرور آفرین ملی و اسلامی تبدیل کرد، ارزش های والای انسانی، اخلاقی، مدیریتی و دینی بود.


فرمانده سپاه البرز بیان داشت: آسمان ایران اسلامی و جهان اسلام با این ارزش ها نورانی و ستاره باران شده و این ارزش ها را می توان در فرماندهی واضح و شایسته دفاع مقدس در اوج عزت و سرافرازی دید.


وی اظهار داشت: برای اینکه یک موضوع و حادثه را خوب درک کرده و اهمیت آن را بدانیم لازم است حواشی گذشته را به درستی بازشناسی کنیم که سوم خرداد یکی از نقاط عطف 8 سال دفاع مقدس است و همچنان بر تارک این عرصه می درخشد.


سردار مولایی به ابعاد از جان گذشتگی ها و ارزش های فتح خرمشهر پرداخت و گفت: زمانیکه جمهوری اسلامی اراده کرد که به لطف الهی سرزمین های اشغالی را از دست دشمن بگیرد به یک نقطه مهم به نام دشمن رسید زیرا آزادسازی خرمشهر به قدری دشوار بود که دوست و دشمن انتظار آزادسازی آن را نداشتند.


فرمانده سپاه استان البرز افزود: صدام به قدری از خود مطمئن بود که گفت، اگر ایرانی ها خرمشهر را بگیرند من کلید بصره را به آن ها می دهم.


وی بیان داشت: همچنین خبرگزاری بی بی سی اعلام می کند ایرانی ها اگر بخواهند خرمشهر را بگیرند سخت ترین گردو را برای شکستن انتخاب کرده اند که سختی آزادسازی این شهر را نشان می داد.


سردار مولایی به بیان درس های آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: یکی از درس ها و عبرت های آزادی خرمشهر تحقق وعده صادق الهی است که همانجا که خداوند فرموده اگر دین من را یاری کنید و در مسیرم باشید من هم شما را یاری می کنم یا آنجا که فرموده یک عده سرزمین و دیر و صومعه و مساجد مردم را تسخیر کرده و به آن تجاوز می کنند بعضی ها را توسط بعضی دیگر از آن خارج می کنند. (سوره حج آیه 40 و سوره محمد آیه 7).


این جانباز و رزمنده 8 سال دفاع مقدس افزود: فرموده امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد، یعنی اگر ملتی دین خدا را یاری کند آن ملت شکست ناپذیر است.


سردار مولایی با بیان اینکه وقتی اراده ما با لطف خدا همراه شود پیروزی به دست می آوریم، اظهار داشت: برای خلق پیروزی خرمشهر ملت ایران بهترین عزیزان خود را به میدان نبرد آورد و نتیجه گرفت.


وی گفت: نیروهای ایرانی شامل ارتش، سپاه و بسیج تا پیش از فتح خرمشهر وحدت و انسجام نداشتند و این سبب شد تا در عملیات های قبلی پیروزی کسب نکنیم اما فتح خرمشهر اوج وحدت و برادری رزمندگان اسلام شد و فتح و نصرت برای ملت سرافراز ایران به ارمغان آورد.


فرمانده سپاه البرز اضافه کرد: توکل یکی دیگر از درس های آزادسازی خرمشهر است که خداوند هم وعده داده اگر به من توکل کنید موفق می شوید که از آن زمان به بعد جوانان کشورمان توکل به خداوند را سرلوحه زندگی قرار دادند و از جبهه گرفته تا بخش دیگر موفقیت های روز افزون به دست آوردند.


مولایی یکی دیگر از درس های آزادسازی خرمشهر را ادای تکلیف دانست و افزود: جوانان ما در این عملیات کمر دشمن را شکستند که به لحاظ نظامی امکان نداشت و باید به ایمان و انگیزه خودمان اتکا کنیم که خواست خداست.


وی تاکید کرد که نکته کلیدی شکست دشمن در فتح خرمشهر اتکا به ایمان و بعد انقلابی و معنوی رزمندگان است.


در پایان این مراسم نیروهای مسلح ، مسئولان و خانواده های معظم شهدا مزار شهدای 8 سال دفاع مقدس در امامزاده محمد (ع) را گلباران کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها