سید ساجد یعقوبی
رئیس میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر؛
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از شناسایی ۲۰۰ مورد استحکامات دفاعی و قلعه‌های تاریخی در محدوده جغرافیایی این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۹۰۲۰۳۸۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

۲۰۰ قلعه تاریخی در مشکین شهر شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محرم امروز در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد: شهرستان مشکین شهر از غنای تاریخی قابل توجه برخوردار بوده و در این منطقه بیش از 200 مورد استحکامات دفاعی شناسایی شده است.

به گفته رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از جمله استحکامات دفاعی این شهرستان می توان به قلعه شهر یری در محوطه باستانی شهر یری اشاره کرد.

به گفته جعفری قدیمی ترین قلعه شناسایی شده در این شهرستان نیز قلعه شهر یری است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مربوط به عصر مفرغ جدید و آهن دو یعنی هزار و 600 سال قبل از میلاد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این قلعه دیو مربوط به دوره اورارتو، قیزیلی قیه احمد بیگلو مربوط به عصر آهن و اشکانی و کهنه قلعه مربوط به دوره ساسانی از قلعه های باستانی شناسایی شده در این شهرستان است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر با اشاره به اینکه تعدد قلعه ها موجب شده مشگین شهر به عنوان قلعه شهر استان شناخته شود، ادامه داد: همچنین قلعه قهقهه و قلعه ارشق مربوط به دوره اسلامی از دیگر قلعه های این منطقه است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر ادامه داد: مطالعه، بهسازی و احیای قلعه های باستانی به فراخور جذب اعتبارات انجام می شود.

ارسال نظرات