فرمانده لشگر عملیاتی 25 کربلای مازندران در گرامیداشت سوم خرداد61 در جمع کارکنان ستاد سپاه کربلا:
رستمیان با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر یادآور شد: حماسه خرمشهر در حقیقت نماد و هویت مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی است که در درونش رمز و رازهای زیادی دارد.
کد خبر: ۹۰۲۰۴۰۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا در گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در جمع کارکنان سپاه کربلا با اشاره که اینکه مسلمانی از منظر بزرگان  به چند دسته تقسیم می شوند گفت: دسته اول کسانی هستند تاهنگامی اسلام را قبول دارند که موازین آن به نفع آنان است و نگاه مشرکانه دارند.

سردار رستمیان گفت: دسته دوم کسانی هستند کرچه درخواست هایی دارند اما وقتی امر خدا وارد شود الویت را به اجرای امر الهی می دهند و قطعا رستگار می شوند.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا دسته سوم مسلمانان را کسانی دانست که درخواستی نداشته و عاشقانه هرآنچه خدا امر داشته ، اطاعت کرده و جزء مقربین درگاه الهی هستند.

وی با اشاره به سالروز حماسه فتح خرمشهر یادآور شد: حماسه خرمشهر در حقیقت نماد و هویت مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی است که در درونش رمز و رازهای زیادی دارد.

سردار رستمیان به تبیین مراحل و مقاطع منتج به آزاد سازی و فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: مقطعی که لشگر مجهز عراق با پیشرفته ترین سلاحها  با مجرب ترین نیروها به ایرانی هجوم آورد که تازه و نوپا بوده و هیچ آمادگی برای جنگ نداشته و بر اساس نقشه دشمن قرار بود نصف روز، نزدیکترین شهر مرزی را تصرف و حرمت و قدرت نظام ما را بشکند.

فرمانده لشگر عملیاتی 25 کربلا  با بیان اینکه قصد دشمن متجاوز پس از تصرف خرمشهر  احاطه کامل خوزستان ظرف سه روز و تصرف تهران در 6 روز بود گفت: در آن تجاوز جمهوری اسلامی از سویی تنها با عراق درگیر نبود بلکه با کشورهای مستکبری چون آمریکا، شوروی وقت، انگلیس و ... ، قریب به  33 کشور بزرگ درگیر  و از سویی فرماندهی کل قوا بر عهده رئیس جمهوری بود که مهره پنهان استکبار برای سقوط نظام جمهوری اسلامی از داخل فعالیت های مرموز داشت.

وی ضمن اشاره به برملا شدن هویت بنی صدر به ویژه در مواجهه با هجوم دشمنان به کشور  و عزل و فرارش، اظهار کرد: ملت اسلامی با فکرانقلابی و جهادی پس از فرار بنی صدر توانستند  برای دفاع از کشور در قالب رزمندگان جبهه اسلام، در خوزستان و خرمشهر حاضر شده و  با ایستادگی و مقاومت 33 روزه شیرازه دشمن را در هم بکوبند و نقشه  و اندیشه متجاوزان را برهم زنند.

سردار رستمیان با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خرمشهر ها در پیش است افزود: پس از خیانت دولت وقت(بنی صدر) با تفکر طیف لیبرال، که در زمان جنگ کوتاهی داشته و امکانات  و تجهیزات را مسدود نموده و راه هجوم دشمن را برای تصرف کشور توسط دشمن باز کرده بود،  الگوی نبرد علوی و عاشورایی مردم که شهادت را برای رزمندگان ما به ارزشی بزرگ تبدیل می کرد،  انگیزه ای برای مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان  گردید و فتح و ظفر را رقم زد.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا سوم خرداد و فتح خرمشهر را بزرگترین روزهای دفاع مقدس دانست که بواسطه بهره مندی از رمز ولایتمداری نیروهای رزمنده و ملت مقاوم ایران  تمامی مولفه های جنگی و نظامی متداول دنیا را بهم ریخت و با عمل خود آنرا در تاریخ به روز ایثار و مقاومت ثبت کردند.

وی افزود: در عرصه ای که خرمشهرها در پیش است باید در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و ... همواره آماده بود و در هر حوزه به تناسب رزم آن خود را تمام وقت شبانه روز با فکر و اندیشه های فرهنگی و ... مهیا نگه داریم  و دفاع و آفند بپردازیم.

سردار رستمیان اتحاد و وحدت در بین مردم، نیروهای مسلح و مسئولین، در ظل اطاعت محض از اوامر ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی را رمز فتح خرمشهرها در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... دانست که در پیش است.

فرمانده لشکر عملیاتی 25 کربلا به توصیه شهید جهان آرا در ماجرای اشغال خرمشهر توسط دشمن مبنی بر آنکه اگر شهر سقوط کرد آنرا پس خواهیم گرفت، اظهار داشت: باید مواظب باشیم ایمان و اعتقاد سقوط نکند و به تکلیف عمل کرده و در مواقع نیاز با الگوی عاشورایی  و جهادی موجبات فتح جبهه اسلام وغلبه بر دشمن را رقم زنیم.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها