از بانوان هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر اینکه علت حضور زنان را می‌توان در خودباوری آنها جستجو کرد، گفت: حضور مستقیم و غیرمستقیم زنان در دفاع مقدس، نمونه‌هایی بی‌شمار و در عین حال، کم نظیر از پشتیبانی‌های معنوی زنان ایرانی را به ثبت رساند.
کد خبر: ۹۰۲۰۵۰۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رقیه نوایی جانباز هشت سال دفاع مقدس و همسر شهید ذبیح الله نوایی در گردهمایی زنان ایثار شهرستان ساوه که به منظور قدردانی از مقام زنان رزمنده و ایثارگر و تبیین نقش مهم آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس به همت حوزه حضرت زهرا(س) ساوه برگزار شد، ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: زنان همواره در همه صحنه‌های انقلاب پیشرو بوده‌اند و اگر آن ایثار و قداکاری‌ها نبود، معلوم نبود امروز چه بر سر مملکت ما آمده بود.

وی افزود: در واقع زنان با تأسی از حضرت زینب کبری(س) حماسه‌های بی‌نظیر و وصف‌ناپذیری را خلق کردند و از آغاز جنگ به نقش تربیتی خود پرداخته‌اند.

این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح کرد: همسران شهدا شریک مجاهدت‌های عزیزان خود در دوران جنگ بودند زیرا اگر همراهی و مساعدت آنها نبود، شهدا به لحاظ دغدغه مسئولیت سرپرستی و تربیت فرزندان در انجام وظایف خود برای دفاع از میهن با مشکلات متعددی مواجه می شدند.

نوایی در ادامه با بیان اینکه شهدا دین بزرگی بر ما دارند كه باید تا حد توان آن را جبران کرد، گفت: ما مدیون شهدا هستیم كسانی كه جان خود را در كف گرفتند و با نثار خون خود، آسایش و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

وی با تاکید بر اینکه علت حضور زنان را می‌توان در خودباوری آنها جستجو کرد، گفت: حضور مستقیم و غیرمستقیم زنان در دفاع مقدس، نمونه‌هایی بی‌شمار و در عین حال، کم نظیر از پشتیبانی‌های معنوی زنان ایرانی را به ثبت رساند.

روایتگری توسط پیشکسوت دفاع مقدس وتجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول تربیت آموزش و مسئول حوزه حضرت زهرا(س) ساوه از جمله برنامه‌های این گردهمایی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات