۲ یادمان شهدای گمنام در قوچان و سرخس با حضور سردار نجاتی؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۰۲۰۶۰۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار اکبر نجاتی امروز در مراسم افتتاحیه یادمان ۵ شهید گمنام این شهرستان اظهار داشت: همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، ۲ المان یادمان شهدای گمنام استان در شهر‌های قوچان و سرخس به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ۲۹۸ شهید گمنام در استان خراسان‌رضوی بیان داشت: در استان خراسان‌رضوی، ۲۹۸ شهید گمنام در ۸۸ نقطه مختلف تدفین شده که امروز با بهره‌برداری از دو یادمان شهدای گمنام در دو شهرستان قوچان و سرخس ۳۰ مورد از المان‌های این شهدا به پایان رسیده و الباقی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی افزود: از این تعداد شهدای گمنام، تعداد ۶ شهید گمنام شناسایی شده‌اند و در مواردی نیز برخی از این شهدای گمنام در محل و یا نزدیکی زادگاه خودشان تشییع و تدفین شده بودند و از آنجا که شهدا مورد احترام آحاد مردم جامعه هستند گا‌ها نیز در فضای مجازی و رسانه‌ها دغدغه‌هایی نسبت به تسریع روند اجرایی مزار این شهدا مطرح می‌شود که این امر وظیفه مسئولان را در به پایان رساندن هر چه سریع‌تر این یادمان‌ها بیشتر می‌کند.

وی افزود: طبق بیان قران کریم، شهدا همواره زنده هستند و با درجات عالی در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند بنابراین هرکس برای شهدا کاری انجام دهد در واقع برای خودش انجام داده است، پس باید طوری کار کنیم که شرمنده شهدا و خانواده‌های آن‌ها نشویم.

سردار نجاتی در ادامه با اشاره به پروژه یادمان شهدای گمنام شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از بهترین المان‌های ساخته شده در استان خراسان‌رضوی است که با هزینه کمتر از ۱۸۰ میلیون تومانی و با همت و مدیریت مسئولان شهرستان ساخته شده این در حالی است که در برخی نقاط دیگر استان علاوه بر هزینه کرد چندین برابری هنوز یادمان شهدا گمنام به پایان نرسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران این پروژه خاطرنشان کرد: حفظ ترکیب هیئت‌امنای این مکان و محوریت قرار‌دادن این شهدا در برنامه‌های فرهنگی مذهبی شهرستان از دیگر اولویت‌های مدنظر است که می‌تواند در زنده نگه داشتن یاد و خاطره و سیره شهدا تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی بیان داشت: تدوین کتاب‌هایی در بیان نقش شهرستان قوچان و شهدای این شهرستان و تاریخ شفایی سیره و عملکرد آن‌ها از دیگر اقداماتی است که جهت معرفی بیشتر شهدا و آشنایی نسل جدید و جامعه امروزی باید در دستور کار قرار گیرد، زیرا امروز شهدا خیلی مفعول مانده‌اند و تدوین حداقل یک کتاب در مورد شهدا کمترین کار در مورد این سند‌های افتخار جامعه می‌تواند باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها