مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر:

بحران های اخلاقی چالش انسان معاصر/ تلاش دشمن عالم گیری هجمه فرهنگی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر در نشست روشنگری و بصیرت افزایی کارکنان این ناحیه با اشاره به بحران‌های اخلاقی رایج در جامعه بین‌المللی گفت: انسان معاصر گرچه به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی و اقتصادی دست یافته ولی همچنان در حل بحران‌های اخلاقی و فرهنگی با چالش‌های جدی روبروست.
کد خبر: ۹۰۲۰۶۶۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رجب احمدی افزود: با مطالعه عمیق و راهبری در معارف و فرهنگ انسان ساز اسلام درمی یابیم که در مسیر هدایت جامعه همواره پیامبران الهی در مرحله آغاز شریعت خودشان به اصلاح اخلاق امت‌ها رفتند و آن را بر همه چیز مقدم شمردند که نص صریح حدیث معروف «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» در خصوص پیامبر اسلام شاهدی قوی به این مدعاست.

وی ادامه داد: بنابراین بر همه مصلحان و اندیشمندان مباحث اخلاقی لازم است تمام هم خود را مصروف ارتقای سطح اخلاق در جامعه بشری بکنند.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: ما نتوانسته‌ایم در متن جامعه معارف انسان ساز فرهنگ اسلامی را به اعتقادی عمیق که همان ایمان واقعی است تبدیل کنیم و همچنان رذایلی همچون تعدی به حقوق دیگران، استثمار و استعمار، محروم کردن ملت‌های مستقل از فناوری‌های علمی، پرده داری نوین و تزلزل کانون خانواده و نقض شخصیت واقعی زن و ... مواردی از بحران‌های اخلاقی است که بشریت به شدت از آ ن ها رنج می‌برد و در چنین شرایطی دعوت انسان به ارزش‌ها و فضایل والای انسانی و مبارزه با نفس اماره، بی معنا شده است.

وی عنوان کرد: بازگشت به ساحت معنوی و فضایل فطری و تعالیم پیامبران الهی می‌تواند به عنوان راه برون رفت از بحران‌های اخلاقی باشد. بنابراین توجه به گنجینه‌های نهفته و استعدادهای فطری و درونی و بازیابی هویت گمگشته بشر و عمل به تعالیم پیامبران می‌تواند در مسیر رشد و تکامل اخلاقی و معنوی خود مؤثر باشد و مکارم و فضایل اخلاقی را به اوج خود برساند.

حجت الاسلام احمدی اظهارداشت: حاکم شدن تدریجی بینش و تفکر امانیستی از انسان و عدم توجه به ساحت قدسی و معنوی و استحاله باورهای اعتقادی جوانان و نوجوانان و ترویج فرهنگ غربی درکشور، ریشه اصلی بحران‌های اخلاقی است.

وی ادامه داد: امروزه دشمنان تلاش می‌کنند بحران‌های اخلاقی را عالم گیر کرده و همه جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها را به آن مبتلا سازند و هجمه فرهنگی از ابزارهای ترویج فساد اخلاقی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم که از بروز بحران اخلاقی در کشور و جامعه خود جلوگیری کنیم و تنها یگانه عاملی که می‌تواند از بحران اخلاقی جلوگیری کند، تقویت ایمان و معنویت و فرهنگ سازی دینی در جامعه است چراکه اگر احساس مسئولیت نکنیم، بحران اخلاقی که دنیای غرب را از هم متلاشی کرده جامعه ما را نیز به شدّت تهدید می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار