خبرهای داغ:
مسئول تربیت و آموزش حلقه های صالحین سپاه مراغه:
مسئول تربیت و آموزش حلقه های صالحین سپاه مراغه در نشست قرآنی این ناحیه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید قربة الی الله و در راه رضای الهی باشد.
کد خبر: ۹۰۲۰۶۷۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدی شفیعی افزود: اگر می خواهید در امر به معروف و نهی از منکر برای طرف مقابل تاثیر داشته باشد باید موقع شناس باشید و در خلوت و به تنهایی با طرف مقابل صحبت کنید .
وی ادامه داد : تذکر در جمع و گروه کارساز نبوده و موجب دلگیر شدن فرد شده و شاید بیشتر هم لج بکند و کار به جاهای باریک هم برسد .
حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانه خود شروع کنیم تا اولاد و فرزندان  سالم تربیت  و به جامعه تحویل دهیم .
وی تولید نسل و تربیت فرزند از جمله کارکردهای اساسی یک خانواده دانست و گفت: عناصر شکل‌دهنده اجتماع انسانی در این بستر شکل می‌گیرد و می‌تواند جامعه‌ای را به سعادت یا شقاوت رهنمون سازد.
حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه  امنیت روانی و عاطفی در زندگی فردی و اجتماعی یک انسان، حکم غذای سالم برای جسم او را دارد، افزود: امن‌ترین محیط برای رشد عاطفی انسان و برآوردن
نیازهای اساسی او خانواده است.
مسئول تربیت و آموزش حلقه های صالحین سپاه مراغه گفت: به جای  اینکه جوان را در فضای مجازی و یا بیرون از خانه کنترل کنیم  باید به فرد جوان قدرت سنجش خوب از بد و مفید از مضر داده شود تا تجربه کند و مهارت استفاده درست و بجا از امکانات موجود را کسب کند.
 حجت الاسلام شفیعی افزود: افزایش انحراف اخلاقی والدین یا یکی از اعضای خانواده  ارتباط مستقیمی با انحراف کودکان و نوجوانان دارد، خانواده ای که اخلاق و اصول اسلامی را رعایت نمی کند  نه تنها نمی تواند کودکان
سالمی پرورش دهد بلکه رفتار و ویژگی آنان الگویی برای کشانده شدن فرزندان به سوی ناسازگاری ها و انحراف های گوناگون می شود.
 وی در ادامه والدین را  اصلی ترین الگوی فرزندان دانست و اظهارداشت: پدری که به فرزند خود وعده هایی  می دهد اما به هر دلیلی وعده خود را عملی نمی سازد یا مادری که جلوی چشمان کودک واقعیت زندگی مادی خود را نزد همسایگان، دوستان و فامیل وارونه جلوه می دهد، دروغ را به فرزند خود می آموزد.

ارسال نظرات