مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از تداوم روند اجرای پروژه‌های زیست محیطی در شهرك‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۲۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در جریان بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان از پروژه های زیست محیطی شهرك صنعتی بروجن، ضمن اعلام این خبر ، گفت: به همین منظور با اعتباری معادل 37 میلیارد ریال پروژه‌ی ارتقای تصفیه‌خانه‌ و ایجاد ایستگاه پمپاژ استحصال پساب فاضلاب در شهرك صنعتی بروجن در حال اجرا است.

علیرضا شفیع زاده افزود: در حال حاضر ظرفیت تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شهرك صنعتی بروجن 1200 متر مكعب در روز است كه با بهره‌برداری از پروژه‌های مذكور به 2000 متر‌مكعب در روز ارتقا می‌یابد.

شفیع‌زاده خاطرنشان كرد: بر مبنای سیاست‌های كلان سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران ، شهرك‌های صنعتی كه دارای عرصه‌ای بالای 70 درصد واگذاری و 50 درصد بهره‌برداری باشند مشمول احداث تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب خواهند بود و بر همین اساس، در حال حاضر 5 شهرك صنعتی شهركرد، بروجن، كوهرنگ، سامان(1) و سامان(2) از این فن‌‌آوری زیست محیطی برخوردار هستند.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بحران كم‌‌‌آبی در سطح ملی اظهار داشت: یكی از راهكار‌های مؤثر در كاهش عوارضِ این بحران ، استفاده از تكنولوژی "بازچرخانی پساب تصفیه شده‌ی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب" جهت استفاده در آبیاری فضای سبز و همچنین مصارف صنعتی است كه خوشبختانه این مكانیسم در شهرك‌های صنعتی شهركرد و بروجن در جریان است.

لازم به توضیح است كه در دومین همایش بزرگداشت روز ملی آب كه با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان دستگاه های دولتی در اسفند 95 برگزار شد، با اهدای تندیس و لوح همایش از شركت شهركهای صنعتی چهارمحال و بختیاری به عنوان دستگاه برتر در زمینه‌ی "مدیریت تکنولوژی‌های مدرن در سیستم‌های بازچرخانی آب" ، تقدیر شد.

ارسال نظرات