در جلسه هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری با مدیر کل و کارشناسان ستاد اداره کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، مشکلات نیروهای کار و تولید استان بررسی شد.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت: اهمیت کار و تولید  توسط مقام معظم رهبری با نامگذاری سال های اخیر  بخوبی بیان شده استولذا شعار سال1397 با عنوان" حمایت از کالای ایرانی"نشان دهنده اهمیت حوزه اقتصاد و به خصوص اشتغال و تولید است که مهمترین دغدغه اقتصادی نظام نیز رونق اشتغال و تولید جهت گذر از چالشهای اقتصادی پیش رو می باشد.

غلامرضا محمدی با اشاره به وظایف سازمان تامین اجتماعی در جهت حمایت و صیانت از نیروی کار افزود:ماموریت کلان  سازمان تامین اجتماعی حمایت بیمه ای و درمانی همه جانبه  از نیروی کار و بخصوص قشر ضعیف کارگر در جهت عدالت و امنیت اجتماعی  می باشد.

وی با اشاره به تعداد کارگران ساختمانی ،قالیبافان و رانندگانی که تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی اظهار داشت: در استان علاوه بر کارگران کارگاهها ،55720کارگر ساختمانی،12966 قالی باف و 23495راننده تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی می باشند.

محمدی با اشاره  به خدمات سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید گفت: این اداره کل در راستای تحقق دولت الکترونیک، خدمات غیر حضوری از جمله ارسال لیست اینترنتی، ابلاغ الکترونیکی اوراق مطالباتی کارگاه ها، صدور فیش اینترنتی بیمه شدگان خاص، بازرسی الکترونیک و ...، به مخاطبان خود ارائه دهد.

محمدی عمده مشکلات حوزه کارگری را امنیت شغلی آنان توصیف کرد و گفت: استفاده از قراردادهای موقت و سفید امضاء همچنین عدم ارسال حق بیمه توسط کارفرما، عدم درج دستمزد واقعی کارگران، عدم استاندار بودن محیط کار از لحاظ ایمنی و بهداشتی حق و حقوق کارگران را تضییع می نماید.

قنبری، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان و نایب رئیس مجمع عالی نیز وضعیت فعلی صندوق تامین اجتماعی را چالش برانگیز دانست و از دولت و مسئولان خواست مطالبات سازمان تامین اجتماعی را جهت ارائه خدمات بهتر به مستمری بگیران  پرداخت نمایند.

نمازی، رئیس انجمن صنفی رانندگان استان نیز نگاه سازمان تامین اجتماعی به رانندگان حمل و نقل و مسافری را ستودنی دانست و گفت: دغدغه های رانندگان در حوزه بیمه و تامین اجتماعی را مرتبا از سوی کارشناسان ستاد اداره کل تامین اجتماعی پیگیری می نماییم و تعامل خوبی بین کارشناسان سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی رانندگان وجود دارد.

نیکبخت، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تحت پوشش قرار دادن حجم وسیعی از کارگران ساختمانی در استان را نشانه پیگیری و اهتمام جدی مسئولان سازمان تامین اجتماعی در حوزه ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی دانست.

محمودیان، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار نیز خدمات سازمان تامین اجتماعی به کارگران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دخل و تصرف در اموال سازمان تامین اجتماعی و حقوق کارگران از جمله تفکیک 9 درصد از 27 درصد حق بیمه از طرف هر شخص و دستگاهی اثرات سوء بر روند خدمات سازمان تامین اجتماعی دارد.

ارسال نظرات