فرماندار هشترود در جلسه بررسی بقاع متبرکه و امامزادگان سید کمال الدین و سید جمال الدین هشترود گفت: بقاع متبرکه باید به مکانی برای ترویج شعائر اسلامی و دینی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۳۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امین امینیان افزود: امام‌زادگان و بقاع متبرکه هشترود در سطح استان شاخص هستند ولی از امکانات خوبی برخوردار نیستند و همه مسئولان باید تلاش کنند تا جایگاه امام‌زادگان به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به بافت فرهنگی و مذهبی این امامزاده، بهره گیری از خدمات و تجارب خیران بقعه ساز را مهم برشمرد و بر تبیین نقش وقف تاکید کرد.

امینیان ادامه داد: عملیات بازسازی، مرمت و توسعه بقاع متبرکه امامزادگان به منظور برخورداری از نهایت ایمنی، باید بر مبنای اصول مهندسی پیش برود.

وی خواستار ورود خیرین برای بازسازی این امامزاده شد و گفت: وجود بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای فعالیت های مذهبی و فرهنگی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود هم بر گسترش فعالیت های مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه این شهرستان تاکید کرد.

زيارتگاه مصفاى امامزادگان سيد جمال الدين و سيد کمال الدين بن حبيب الله بن موسى الکاظم(ع) در ورودى شهر هشترود و در کنار خيابان شهيد بهشتى واقع شده است، بناى اوليه بقعه شريف متعلق به ساليان پيش و ايام قديم بوده ولى با همکارى خيرين و نيکوکاران شهر هشترود بناى فعلى بقعه در سال 1350 ه-ش به وسعت 60 متر مربع ساخته شده است.

اين دو سيد عظيم الشان به سال 717 هجری قمری هستندو از اولاد حضرت امام موسى جعفر (ع) هستند.

ارسال نظرات