امام جمعه خورش‌رستم گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید در عزل و نصب مسئولان ادارات و نهادها دخالت کنند.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

نمایندگان مجلس در عزل و نصب مسؤولان دخالت نکنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام آیت‌الله نعمتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر خوروش رستم که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید در عزل و نصب مسئولان ادارات و نهادها دخالت کنند چرا که این کار باعث تنزل جایگاه یک نماینده مجلس و باعث فراموشی مسایل و مشکلات آن منطقه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نماینده‌های مردم در مجلس شورای اسلامی باید مطالبات اقتصادی مردم را به صورت جدی پیگیری کنند، گفت: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید به فکر محرومان و مستضعفان جامعه باشد و در رسیدن به اجرای قانون از هیچ قدرتی واهمه نداشته باشد.

امام جمعه خورش‌رستم با اشاره به سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی مردم را سفارش به تبعیت از قانون کرد و افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باد در مسیر ولایت و انقلاب حرکت کنند و خود یک فرد انقلابی بوده و انقلابی نیز بمانند.

نعمتی با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مسلمانان در این ماه مبارک با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب‌زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه و روزه‌داری روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌کنند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه‌داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعی، عبادت، شب زنده‌داری و درک فضیلت شب قدر فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه‌ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

امام جمعه خوروش رستم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و تبریک آزادسازی خرمهشر قهرمان، بیان کرد: آزادسازی خرمشهر حاصل مقاومت و ایثارگری‌های امت حزب اللهی ایران اسلامی و در سایه تبعیت از ولی زمان خود امام خمینی (ره) بوده و روز مقاومت مردم دزفول حاصل زحمات رزمندگان والامقام بسیج، سپاه و ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نعمتی با اشاره به اینکه ماه رمضان یک فرصت خوب برای دستگیری از محرومان است، گفت: با انفاق و پرداخت زکات مال، زکات مستحبی و زکات فطره زمان مناسبی است تا مشکلات محرومان و مستعضان جامعه را کم کنیم.

وی با تاکید بر آمار جمیعتی و کشاورزی مردم شهرستان خلخال، بخش خورش رستم و هشجین، اظهار داشت: در سال گذشته شهرستان خلخال و بخش خورش رستم توسط مردم عزیز در پرداخت زکات رتبه خوبی را در استان کسب نمود که جای شکرگذاری دارد و از این بابت از همه مردم این مناطق تشکر می‌کنم.

ارسال نظرات