خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تأکید بر اینکه امروز وحدت ضرورت جامعه ما است، گفت: امروز نباید سلایق باعث شود که اختلافات در جامعه به وجود آید و انقلاب دچار لطمه شود.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۶۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

امروز وحدت ضرورت جامعه ما است/ حق نداریم دو نگاه به دشمن داشته باشیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سردار مهدی ظفری در جمع پاسداران سپاه ناحیه نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای عملیات بیت المقدس و تبریک به مناسبت آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: روز سوم خرداد و ماه خرداد در تاریخ ایران بسیار بزرگ و با ارزش است.

وی با بیان اینکه جنگ‌ها عموماً دارای یک ریشه و زمینه هستند، افزود: ریشه عوامل پایدار و دراز مدتی بوده که همیشه پایدار هستند و زمینه‌ها فرایندهای متغیری هستند که در زمان‌های مختلف اتفاق می‌افتند و باعث جنگ می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز داشت: قرن بیستم قرن پر حادثه‌ای است، دو تفکر در جامعه آن روز در مقابل هم قرار می‌گیرند، یک تفکر به نام متحدین با سر کردگی آلمان و یک تفکر فاشیسم به سرکردگی ایتالیا و یک تفکر دیگر در مقابل اینها قرار می‌گیرد که تفکر آمریکا و شوروی است و باعث جنگ جهانی در آن زمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه جنگ شوروی و آمریکا جنگ اندیشه و رقابت بود، ادامه داد: در دوره این رقابت‌ها شوروی متزلزل و آمریکا حاکم دنیا می‌شود، در چنین شرایطی بود که انقلاب اسلامی با تئوری ولایت فقیه با اندیشه‌های خاص حضرت امام(ره) ورود پیدا می‌کند.

سردار ظفری گفت: ابرقدرت‌های جهان فکر می‌کردند انقلاب اسلامی همانند دیگر انقلاب‌ها بعد از یک مدت هیجان آن از بین خواهد رفت و فروکش خواهد کرد و ملت ایران از آرمان‌های خود دست خواهند کشید؛ اما وقتی اندیشه امام(ره) مطرح شد که فرمودند «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی»، آنها متوجه شدند که این انقلاب در مقابل آنها قرار گرفته و هدفش نابودی ظالمان جهان است و به همین منظور جنگ تحمیلی را برای شکست اراده امام(ره) و امت اسلامی برما تحمیل کردند.

وی افزود: کشوری که می‌خواهد وارد جنگ شود استراتژی آن استراتژی هجوم است و کشور مدافع باید بتواند این استراتژی را بهم بزند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اضافه کرد: صدام قبل از آغاز جنگ تحمیلی از طراح جنگش می‌خواهد که ایران را برای او تحلیل کند و طراح جنگش می گوید کشور ایران به هم ریخته است و صدام در نطقی می گوید که جنگ با ایران برای ما تفریح است.

وی یادآور شد: عملیات‌هایی مانند بیت المقدس، والفجر 8 و کربلای 5 و کل دوران دفاع مقدس به جهانیان نشان داد که اراده رهبر و ملت ایران فراتر از تصورات پوچ و واهی آنها است.

سردار ظفری با بیان اینکه امروز ما حق نداریم دو نگاه به دشمن داشته باشیم، اضافه کرد: ما باید با هم متحد باشیم و امروز با هر سلیقه و تفکر سیاسی و جناحی که هستیم باید اتحاد خود را حفظ کنیم و در مقابل هم قرار نگیریم، چراکه دشمن در فرصت‌هایی از این امر سوء استفاده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز وحدت جزء ضرورت جامعه ما است، ادامه داد: امروز نباید سلایق باعث شود که اختلافات در جامعه به وجود آید و انقلاب دچار لطمه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند در رویارویی با فتنه‌ها سر بلند بوده است، گفت: مردم و مسئولان ولایت مدار و سپاه و بسیج این شهرستان همیشه در مقابل تهدیدها ایستاده اند و نیز در استان و سطح کشور شهرستان نهاوند دارای شناسنامه قابل قبولی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات