خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

موفقیت و سعادت در گرو حرکت در خط ولایت است

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اگر توانستیم در خط ولایت باشیم و خط ولایت را پیشه کنیم مطمئن باشیم که به موفقیت و سعادت دست خواهیم یافت.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۸۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲

موفقیت و سعادت در گرو حرکت در خط ولایت استسرهنگ سیدرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: بحث سوم خرداد به دلیل آزادسازی خرمشهر یکی از روزهایی بود که در دفاع مقدس به یاد ماندنی شد.

وی با بیان اینکه در روز سوم خرداد سال 61، خرمشهر در جریان عملیات بیت ‌المقدس‌ پس از 575 روز اشغال از چنگال دژخمیان بعثی آزاد شد، گفت: شکست دشمن بعثی در عملیات بیت المقدس با وجود برخورداری از تجهیزات مدرن نظامی، استحکامات و موانع نفوذ ناپذیر مقابل اراده رزمندگان اسلام تفسیر عینی امدادهای الهی بود که امام خمینی(ره) نیز به آن اشاره و فرمودند که «خرمشهر را خدا ازاد کرد».

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به تبیین پیام فتح خرمشهر اشاره و عنوان کرد: در جریان جنگ تمام کشورهایی که به نوعی با ما مشکل داشتند پشت عراق پنهان شده و او را حمایت می‌کردند به طوری که جنگ جهانی بر ما تحمیل کردند که در یک طرف نبرد صدام، استکبار جهانی و حامیانش و در طرف دیگر کشوری که به تازگی انقلاب و نظام نوپایی ایجاد کرده بود قرار داشت.

وی ادامه داد: درشروع جنگ ، کشور ما نیروی مسلح محکم و قوی نداشت، نیروی مردمی تنها برای رضای خدا وارد صحنه نبرد شد و شهید «هاشمی» نیز به این امر اشاره کرده و اینچنین می گوید که «ما برای شکست و یا پیروزی و شهادت نیامده‌ایم و تنها برای رضای خدا آمده‌ایم و ابرقدرت تنها خداست».

موسوی با بیان اینکه امام راحل با روح اعتماد به خدا دستور آزادسازی خرمشهر را می‌دهد، گفت: توکل امام(ره) در این جریان به خداوند متعال بود و آزادسازی خرمشهر را به خدا نسبت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه صدام حسین آرزوی فتح چند روزه تهران را داشت، تصریح کرد: فتح خرمشهر مشت محکمی بر یاوه‌گویی صدام داشته و برای استکبار جهانی و کسانی که با عراق همکاری داشتند، ثابت شد که اگر رزمندگان اسلام دست به دست هم داده و بخواهند اقدامی انجام دهند به طور قطع آن کار روی زمین نخواهد ماند و به پیروزی منجر خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه سخنان خود به دستاوردهای فتح خرمشهر اشاره و عنوان کرد: طی عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد اراضی اشغال شده آزاد شدند و این فتح موجب انفعال ارتش عراق شد به گونه‌ای که نظامیان عراقی تا مدت زیادی همچنان در لاک دفاعی فرو رفتند.

* فتح خرمشهر عرصه ناتوانی قدرت‌های مادی و تجهیزات نظامی در برابر ايمان و فداكاری رزمندگان اسلام

وی ابراز داشت: با آزادسازی خرمشهر فضای جنگ به نفع ایران تغییر یافت و فتح خرمشهر پیروزی‌های پی‌درپی در دوران دفاع مقدس در تمام جبهه‌ها را رقم زد و روحیه جهادی فوق العاده بالایی در بین مردم و رزمندگان ایجاد کرد که ما با دست خالی هم می‌توانیم بر دشمن چیره و پیروز شویم.

موسوی فتح خرمشهر را عرصه ناتوانی قدرت‌های مادی و تجهیزات نظامی در برابر ايمان، معنويت و فداكاری رزمندگان اسلام دانست و یادآور شد: در جریان جنگ کشور ما هیچ گونه امکانات و تجهیزات نظامی نداشت در صورتی که دشمن تا دندان مسلح بود اما با این وجود رزمندگان اسلام با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) در صحنه حاضر و به پیروزی رسیدند که دنیا هم متوجه این شد که تجهیزات کار انجام نمی‌دهد بلکه نیروی انقلابی و رزمنده اسلام است که می‌تواند با توسل و توکل به خدا و اهل بیت(ع) کار را به پیش ببرد.

وی در خصوص دیگر دستاورد فتح خرمشهر ادامه داد: ما به جایی رسیدیم که حرف برای گفتن داشتیم و آنها شروع به میانجیگری کردن و منجی فرستادن کردند برای اینکه قطع نامه‌ای تصویب کنند تا بییشتر از این آسیب نبینند و به ضررشان تمام نشود.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به ضرورت بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس و عملیات‌های مهم جنگ در بین نسل امروز پرداخت و خاطرنشان کرد: هر اندازه که عملیات‌های مهم جنگ برای نسل جوان بازخوانی و تبیین شود موجب خیر و برکت و برای نسل امروز نیز موجب افتخار و غرور است.

وی ادامه داد: همچنین بارخوانی این عملیات درسی برای جوانان امروز است که ما کسانی هستیم که با دست خالی و با تکیه بر توانمندی داخل هشت سال جنگ جهانی را که بر ما تحمیل کرده بودند تحمل و ایستادگی کردیم و با توکل و عنایت به خدا و اهل بیت(ع) به پیروزی رسیدیم و جوانان ما با وجود سن کم این جنگ را مدیریت کردند.

موسوی با بیان اینکه امروز دشمن جرأت تعرض به کشور ما را ندارد و نمی‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: اگر امروز می‌بینیم که دشمن نمی‌تواند کج به مملکت ما نگاه کند و جرأت تعرض ندارد به دلیل این است که آنها هنوز درد سیلی که رزمندگان ما به آنها زدند را حس می‌کنند و دهانشان پر از خون همان سیلی است و می‌داند که اگر بیاید مجدد چنین سیلی را خواهد خورد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس با وجود هیچ گونه امکانات به پیروزی رسیدیم اما امروز با وجود امکانات، عزت و اقتدار عده‌ای در راستای حل مشکلات دست به سوی غرب دراز کرده‌اند، گفت: البته این در همه زمان‌ها بوده و در هر زمانی نسبت به شکل خود، بعضی از آقایان دست سوی غرب داشته و به بیگانان چراغ سبز نشان می‌دهند.

* نیروی جهادی و رزمندگان ما با توسل و توکل به خدا کار خود را پیش می‌برند

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: در جریان به شهادت رساندن و یا ترور یاران امام راحل دست برخی غربزدگان و کسانی که خود فروخته و به نوعی ستون پنجم دشمن بودند در میان بود و هنوز هم چشم امیدشان همچنان به آن طرف است در صورتی که همه آرزوهایشان به گور رفت.

وی با بیان اینکه مملکتی که وصل به اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) است و ولایت دارد موجب ناراحتی و و آزار و اذیت عده‌ای خود فروخته است، گفت: ما سلاح، امکانات و تجهیزات داریم اما تا زمانی که نیرویی نباشد که بخواهد این گلوکه را شلیک و کار جهادی انجام دهد و به خداوند توکل و توسل نیابد به طور قطع کارها پیش نخواهد رفت و پیروزی و موفقیت حاصل نمی‌شود.

موسوی اضافه کرد: نیروی جهادی و رزمندگان ما با توسل و توکل به خدا کار خود را پیش می‌برند و به موفقیت می‌رسند و این همان تفاوتی بین نیروهای نظامی ما با نیروهای نظامی دشمن است.

وی ادامه داد: در همه زمان‌ها عده‌ای در کشور دستشان به سوی بیگانگان دراز است اما می‌بینیم که هرچه جلوتر و پیش می‌رویم همین آقایان و غربزدگان که دستشان جلوی بیگانان دراز می‌کنند به بن بست‌های می‌خورند و ترکش آن ابتدا به خودشان اصابت می‌کند چراکه در هر زمینه‌ای که اینها دست به سوی دشمن دراز کردند دشمن ابتدا جواب خود این افراد را داد.

معاون اجرایی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه کسی که به مملکت خود خیانت و پشت کند به طور قطع دشمن هم در مقابل او بر روی عهد و پیمان خود نخواهد ماند، گفت: دشمن هم برای این افراد تاریخ مصرف گذاشته است.

وی اضافه کرد: مملکت ما صاحب و اهل بیت(ع) دارد و نعمت ولایت و ولی زمان داریم که با تمام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و برای تمام مشکلاتی که پیش می‌آید از قبل تدبیری می‌اندیشند و با یک دستور کار تمام نقشه‌های آنها را نقش بر آب می‌کند.

موسوی بر گوش به فرمان ولایت بودن برای دستیابی به پیروزی تاکید و عنوان کرد: وظیفه ما این است که گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم ضمن اینکه هرکس که در خط ولایت باشد خداوند عاقبت بخیری برایش رقم می‌زند و هر کسی مخالف خط ولایت رفت به یقین با شکست روبه رو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر توانستیم در خط ولایت باشیم و خط ولایت را پیشه کنیم مطمئن باشیم که به موفقیت و سعادت دست خواهیم یافت، اگرچه این کشتی در این تلاطم پایین و بالا رود و پستی و بلندی داشته باشد اما به یقین راهی که می رود چون ولی فقیه و ولایت دارد هیچ گاه به گل نخواهد نشست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات