خبرهای داغ:
امام جمعه شربیان در خطبه های نماز جمعه این هفته، به فرمایشات مقرهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: از آغاز انقلاب تا امروز آمریکا انواع دشمنی را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی انجام داده است که هدفش براندازی نظام بود.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۹۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام منصوری افزود: رئیس جمهور کنونی آمریکا سرنوشتی بهتر از روسای جمهور سابق نخواهد داشت و در تاریخ گم خواهد شد و در شکست دشمن شک نداریم به شرطی که مسئولان وظیفه خودشان را ادا کنند.

وی به شش تجربه مهم که برای تصمیم گیری درباره برجام بدانیم اشاره و بیان کرد: تجربه اول این است که دولت جمهوری اسلامی نمی تواند با آمریکا تعامل بکند بخاطر اینکه آمریکا پایبند به تعهدات خودش نیست، تجربه دوم این است که عمق دشمنی آمریکا با ایران است دشمنی آمریکا برمحور مساله ای مثل اتمی نیست و بحث فراتر است، نظامی که قد برافراشته و نسبت به آمریکا می خواهد مولفه های قدرت را در جمهوری اسلامی از بین ببرد.

حجت الاسلام منصوری ادامه داد: تجربه سوم؛ انعطاف در برابر این دشمن، تیغ او را کند نخواهد کرد بلکه او را گستاخ تر خواهد کرد و باید در مقابل آمریکا ایستاد و تجربه چهارم ایستادگی در مقابل آمریکا باعث عقب نشاندان او می شود اینکه سازمان ملل حق غنی سازی ما را به رسمیت شناخته و علت آن مذاکره نسیت بلکه علت آن پیشرفت ما در زمینه هسته ای است که این ها را حالا به این تب راضی شده اند .

وی اضافه کرد: تجربه پنجم، تجربه همراهی اروپا با آمریکا در مسائل مهم است ما بنای دعوا با اروپا نداریم ولی این سه کشور نشان داده اند در حساس ترین موارد با آمریکا همراه هستند، تجربه ششم گره نزدن مسائل کشور به برجام و مسائل خارجی است ما نباید مسائل کشورمان را به امری که از اختیار مان خارج است گره بزنیم .

حجت الاسلام منصوری یادآور شد: اعلام شروط جمهوری اسلامی ایران برای ادامه برجام با اروپا از سوی مقام معظم رهبری سه کشور اروپایی باید ثابت کنند بدعهدی مذاکرات سال های قبل را نخواهند داشت و اروپا با علیه آمریکا بخاطر نقض برجام قطعنامه صادر کند و اروپا باید با تحریم های آمریکا علیه ایران مقابله کند و اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند و بانک های اروپایی باید تجارت با ایران را تضمین کنند و در صورت تعامل اروپا حق ایران برای آغاز فعالیت های هسته ای محفوظ است و اروپا باید متعهد شد که بحث موشکی منطقه ای جمهوری اسلامی را مطرح نخواهد کرد. 

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامیداشت آغاز هفته کمک به محرومان و مستعضعفان و اطعام نیازمندان و اکرام ایتام از 15 تا 21 ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه دستگیری از مستمندان، فقیران و درماندگان است گرچه انفاق در راه خدا تمام ایام سال دارای پاداش و ثواب است ولی در ماه مبارک رمضان دارای فضیلت برتری است.

حجت الاسلام منصوری کمک به محرومان و مستعضعفان یعنی احسان از صفات و ارزش های اخلاقی انسانی است که از ثمرات مهمی برای جامعه مسلمین برخوردار است و آن را از خطرهای تهدید کننده و نابودکننده رهایی می بخشد و قلوب افراد جامعه را به یکدیگر نزدیک می کند.

وی ادامه داد: روز 5 خرداد روز حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده و باید به مشکلات و معضلاتی که این خانواده ها به علت عدم برخورداری از حمایت های سرپرست خانوار با آن روبه رو هستند مسئولان توجه کنند.

حجت الاسلام منصوری اضافه کرد: لازم است با توجه به خانواده های زندانیان از آسیب های تهدید کننده از جمله ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری های اجتماعی و روانی، طلاق، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی گری، اعتیاد توجه، به مشکلات آن رسیدگی و از پیامدهای مخرب آن جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: باتوجه به جلسه ای که با معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان دیشب داشتیم قول مساعد برای بازسازی و تعمیر سالن کشتی و اهدای تشک جدید کشتی برای کشتی گیران شربیان را دادند و همچنین محوطه سازی و زیباسازی اطراف سالن چند منظوره شهدای شربیان و احداث زمین چمن مصنوعی از جمله توافقاتی بود که انجام شد که امیدواریم با پیگیری هیت های ورزشی این امر بزودی محقق شود .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها