امام جمعه یزد:

«شایسته‌سالاری» در عزل و نصب‌ها جدی‌تر باشد

کد خبر: ۹۰۲۰۸۱۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج یزد، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته یزد با بیان اینکه مردم به ویژه جوانان باید از فرصت‌های ماه مبارک رمضان به بهترین نحو برای استغفار و نزدیکی به خداوند استفاده کنند اظهار کرد: بنا به آیات قرآن کریم اگر بندگان درراه خداوند و مسیر حق استقامت و صبر کنند و تقوای الهی را پیش گیرند، مکر و حیله دشمنان و ظالمان به آن‌ها صدمه‌ای نخواهد زد.


آیت الله ناصری افزود: نه تنها اراده خداوند از همه اراده‌ها بالاتر است بلکه هیچ‌کس و هیچ‌چیزی مانع اراده پروردگار نخواهد بود.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: اگر امروز در بسیاری از زمینه‌ها همچون تهدید و تحریم دشمن ایستادگی و اتکا به خداوند را مد نظر قرار دهیم بدون شک توطئه و مکر دشمنان هرگز نخواهد توانست صدمه‌ای به کشور و نظام وارد کند.

آیت الله ناصری با اشاره به نرخ رشد جمعیت در کشور و ترکیب جمعیتی بر توجه خانواده‌ها به موضوع فرزند اوری تاکید کرد.

دشمنان به‌طور جدی برای کاهش جمعیت و پیر شدن جوامع اسلامی برنامه‌ریزی کرده‌اند و در امور تربیتی و مسائل خانوادگی همچون ازدواج و فرزند آوری نیز باید به خداوند توکل داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد پیر شدن جمعیت کشور را معضلی بزرگ عنوان کرد و افزود: کاهش جمعیت کشور و پیر شدن جامعه از مواردی است که دشمنان اسلام و شیعه به‌طورجدی برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند چراکه افزایش میانگین سنی جامعه و کاهش فرزند آوری، آینده کشور را با معضلات جدی روبرو می‌کند.

امام جمعه یزد با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان کشور تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: بر اساس آمار برخی مجامع جهانی ایران به لحاظ عدم بهره‌برداری و استفاده از استعداد‌های داخلی خود رتبه اول جهان را دارا است و اینکه به استعداد‌های طبیعی و توانایی‌های انسانی کشور کمتر موردتوجه نشان از آن است که آن‌طور که شایسته است به توانایی‌های داخلی توجه نشده است.

خطیب جمعه یزد گفت: به‌کارگیری و استفاده از نیرو‌های کارآمد، متخصص و متعهد در این برهه از زمانی برای حل معضلات و پیشرفت کشور باید موردتوجه جدی‌تری قرار گیرد چراکه منافع حزبی و گروهی و سیاست‌بازی‌ها نباید باعث کنار گذاشتن نیرو‌های کارآمد و یا به‌کارگیری نیرو‌های غیرمتخصص و متعهد شود.

نماینده، ولی فقیه در استان تاکید کرد: مسئولین در هر رده‌ی مدیریتی و تصمیم‌گیرنباید به دلایل حزبی، مانع فعالیت و حضور نیرو‌های کارآمد و متخصص شوند و آن‌ها را کنار بگذارند و یا با سیاسی بازی‌ها آن‌ها را از مسئولیت و جایگاه مدیریتی دور کنند.

وی ادامه داد: شایسته‌سالاری و تخصص باید در عزل و نصب‌ها موردتوجه جدی‌تری قرار بگیرد.

خطیب جمعه یزد با یادآوری بدعهدی‌های آمریکا در تاریخ انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز با رفتاری متفاوت همان مسیر آمریکا را دنبال می‌کنند ودر حساس‌ترین مقاطع با امریکا همراه اند به همین خاطر درخصوص برجام نمی‌توان به اروپایی‌ها هم اعتماد کرد

آیت الله ناصری با تأکید بر اینکه اتحاد و همدلی و یک‌صدایی بین اقشار مختلف جامعه و مسئولین از اصلی‌ترین لازمه کشور برای مقابله با فتنه‌های دشمن است، عنوان کرد: عناصر سیاسی و مطبوعات باید از سرزنش یکدیگر و گرو‌های داخلی پرهیز کنند و با درس گرفتن از گذشته، همه تلاش خود را برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی به کار بگیرند.

امام جمعه یزد در پایان برون‌رفت از معضلات اقتصادی را درگرو توجه عملی و جدی به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و به‌کارگیری سرمایه‌های داخلی برای تولید و اشتغال‌زایی دانست و یادآور شد: مشکلات کشور تنها با تکیه به توان داخلی حل‌شدنی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار