خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان بهار عنوان کرد

اخلاق یکی از درس‌های بزرگ ماه رمضان

امام جمعه شهرستان بهار گفت: ماه مبارک رمضان درس‌های زیادی برای ما مؤمنین دارد که یکی از این درس‌ها، درس اخلاق و تمرین اخلاق است.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۳۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

اخلاق یکی از درس‌های بزرگ ماه رمضانبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا در خطبه نماز جمعه این هفته شهر بهار در جمع نمازگزاران اظهار داشت: ماه مبارک رمضان درس‌های زیادی برای ما مؤمنین دارد که یکی از این درس‌ها، درس اخلاق و تمرین اخلاق است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه تمرین تمام فضائل است و اخلاق حسنه مؤمنین یکی از این فضائل است، افزود: بدرفتاری و بدگفتاری از خصوصیات مؤمنین نیست و باید در این ماه خدا خود و خانواده خود را تشویق به اخلاق کنیم.

امام جمعه بهار در ادامه جواز عبور از پل صراط را  اخلاق دانست و گفت: در قیامت 50 ایستگاه وجود دارد و هر ایستگاه یک هزار سال طول می‌کشد و در بررسی اعمال خداوند به انسان‌های با اخلاق و خوش اخلاق امتیاز ویژه‌ای می‌دهد و این عمل یعنی اخلاق به فریاد انسان می‌رسد. 

وی افزود: یکی دیگر از درس‌های ماه رمضان نیکوکاری و بخشش است و کمک به نیازمندان و فقرا بسیار مورد توجه خداوند است.

حاتم‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: حسنات توأم با اخلاق معنا پیدا می‌کند و این ماه مبارک رمضان بهترین ماه برای انجام حسنات در خصوص دادن اطعام به فقرا است.

وی در ادامه به 15 ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 15 ماه رمضان قرار دارد و از ویژگی‌های امام حسن(ع) کرامت و اخلاق ایشان است و ما باید در زندگی خود کرامت امام حسن مجتبی(ع) را الگوی خود قرار دهیم.

امام جمعه بهار در خصوص خصومت‌های آمریکا با ایران گفت: به سیاست‌های غلط و بی منطق آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد.

وی افزود: ما در مقابل زیاده طلبی و فزونی خواهی آمریکا‌ئی‌ها و شخص ترامپ کوتاه نمی‌آییم و شخص ترامپ چهار غلط بزرگ کرده از جمله بازرسی از مراکز نظامی ما و پایان دادن به برنامه موشکی و توقف هسته‌ای و عدم حمایت از جبهه مقاومت که ما در جواب به ترامپ می‌گوییم که شما مشکلات خود را حل کنید و  از جنایات خودتان در عراق و سوریه و فلسطین بردارید.

حاتم‌نیا در ادامه با بیان اینکه نمی‌شود به آمریکا و اروپائیان اعتماد کرد، گفت: حرف آنها تماما اتهام زنی و دروغ است و پایبند به هیچ اصولی نیستند و درد آنها اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه است و بحث موشکی و هسته ای و... بهانه است تا اسلام ناب را از ما بگیرند .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات