خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه امام سجاد (ع) و سپاه مهاباد گفت: آزادسازی خرمشهر نماد اتحاد ارتش، سپاه و نیروهای مردمی است و پیروزی در عملیات بیت المقدس برای فتح خرمشهر بسیاری از معادلات جنگی دنیا را بهم ریخت.
کد خبر: ۹۰۲۰۸۹۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ طالب رحیمی در مراسم گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه راهبردهای حمله صدام به کشور بر اساس شدت و سرعت بود، افزود: زنان و مردان باغیرت غرب و جنوب کشورمان با کمترین امکانات جنگی 35 روز در خرمشهر مقابل دشمن ایستادند.

وی با اشاره به موقعیت سیاسی، جغرافیایی و ویژه ایران در منطقه و جهان گفت: وجود 63 درصد ذخایر نفتی دنیا، 28 درصد ذخایر گازی جهان در خلیج فارس و در اختیار داشتن تنگه هرمز به عنوان گلوگاه راهبردی انتقال نفت موجب شده است تا جمهوری اسلامی همواره در طول تاریخ مورد طمع دشمنان قرار بگیرد.

سرهنگ رحیمی ادامه داد: ارتش عراق با حمایت نظامی و سیاسی دولت آمریکا در 31 شهریور سال 1359 با 12 لشکر تا به دندان مسلح وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد ولی با مقاومت ملت ایران در پشت دروازه های گیلان غرب و خرمشهر زمین گیر شدند.

وی با بیان اینکه ارتش رژیم بعث انتظار مقاومت از طرف مردم را نداشت، گفت: همدلی و اتحاد مردان با غیرت در دفاع از خاک وطن موجب شد تا ملت ایران از سراسر کشور برای جنگ به جبهه های نبرد اعزام شوند.

وی با اشاره به رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) در زمان جنگ تحمیلی، افزود: عملیات بیت المقدس با چهار هدف از جمله بازپس گیری مناطق اشغالی، به رخ کشیدن قدرت نظامی و سیاسی ایران، قلع و قمع کردن متجاوزان تا مرزهای بین المللی و آزادسازی شهر خرمشهر طراحی و برنامه ریزی شد.

سرهنگ رحیمی با بیان اینکه این عملیات 26 روز طول کشید، اضافه کرد: سوم خرداد مرحله آخر این عملیات با آزادسازی کامل خرمشهر به پایان رسید و دشمن متجاوز از کشور بیرون رانده شد.

فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) همچنین با اشاره به درگذشت مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی یاد و نام وی را گرامی داشت.

همچنین مراسم غبار روبی و گلباران مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در مهاباد با حضور مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

ارسال نظرات