خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: استفاده از واژه کارگر جنسی که در فرهنگ ما معادل تن‌فروش است، رسمیت‌بخشیدن و عادی‌سازی یک امر نامشروع است، این کار در شأن کشور ما که بر اساس مبانی اسلامی تشکیل شده و تلاش دارد بین کشورهای جهان اسلام الگو باشد، نیست.
کد خبر: ۹۰۲۰۹۳۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،محمود مشفق کارشناس علوم اجتماعی و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی  با اشاره به استفاده از واژه کارگر جنسی -که بر اساس ترجمه تحت اللفظی سکس‌‌ورکر است- توسط برخی از مسئولان، اظهار کرد: استفاده از این واژه که در فرهنگ ما معادل فاحشه است، رسمیت‌بخشیدن و عادی‌سازی یک امر نامشروع است، این کار در شأن کشور ما که بر اساس مبانی اسلامی تشکیل شده و تلاش دارد بین کشورهای جهان اسلام الگو باشد، نیست.

وی افزود: استفاده از این واژه در کشورهای سکولار همراه با مشروعیت بخشی به آن است و ظاهراً افرادی که واژه کارگر جنسی را به کار می‌برند، نمی‌دانند استفاده از این ادبیات چه تبعاتی از لحاظ اجتماعی و سلامت جامعه خواهد داشت.

مشفق اضافه کرد: کشوری همچون تایلند که ادبیات کارگر جنسی را پذیرفته و به آن مشروعیت داده است تبدیل به توالت عیش و نوش انسان‌های هرزه شده و شیوع ایدز در این کشور بیداد می‌کند. آیا مسئولان امر می‌دانند که استفاده از این واژگان و مشروعیت‌بخشی تدریجی به آن چه پیامدهای بهداشتی بر سلامت جنسی جامعه دارد و چگونه می‌تواند با گسترش روابط فرازناشویی به فروپاشی خانواده‌ها بینجامد؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه باید از تجربه‌ کشورهای دنیا درس بگیریم،‌ خاطر نشان کرد: ما باید به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باشیم، استفاده از چنین ادبیاتی شأن خانواده‌های ایرانی را پایین می‌آورد.

وی تصریح کرد:‌ استفاده از واژه کارگر جنسی به تدریج به مشروعیت‌بخشی و قبح‌زدایی از این معضل اجتماعی می‌انجامد و نتیجه این کار نهایتاً گسترش خودفروشی در جامعه خواهد بود، ما باید به جای مشروعیت‌بخشی به فاحشگی به دنبال علت‌یابی آن باشیم.

مشفق با بیان این که بسیاری از افرادی که برخلاف فطرت انسانی خود به تن‌فروشی روی می‌آورند مشکلات اقتصادی دارند و برخی نیز به دلیل بیماری‌های جنسی به سمت این کار می‌روند، گفت: مسئولان کشور باید به دنبال آموزش مهارت‌های اقتصادی و توانمند کردن زنانی که به سمت خودفروشی می‌روند و یا درمان اختلالات جنسی آنها باشند نه اینکه با عادی‌سازی و مشروعیت‌بخشی به این کار با رواج واژگانی چون کارگر جنسی به گسترش آن کمک کنند.

 

ارسال نظرات