خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج)قزوین:
همزمان با فتح خرمشهر فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب الامر (عج) با فرماندهان نظامی و انتظامی و مردمی دیدار کرد وبه بیان خاطران فتح خرمشهر و عملیات بیت المقدس در مسجد حجتی تاکستان پرداخت.
کد خبر: ۹۰۲۱۰۲۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ آذربایجانی فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج)قزوین بیان کرد: آن زمان تهاجم همه جانبه از سوی بیشتر کشورها توسط کشور همسایه و رژیم بعثی عراق به سمت جمهوری اسلامی ایران صورت گفت.
وی ادامه داد: دشمن با تمام نیروی نظامی و تجهیزات سازماندهی با کمک کشورهای اروپایی وامریکایی به طرف خرمشهر وارد عمل شد، ولی متاسفانه جمهوری اسلامی در آن زمان بعد انقلاب نه نیروی ارتش ونه سپاه ونه بسیج سازمان یافته داشت.
فرمانده تیپ 82 سپاه صاحب الامر (عج) قزوین تصریح کرد: با توکل و ایمان توسط نیروی مردمی مقامت را شروع کردند، دشمن از هوا و زمین با 34 هزار نیروی سازماندهی بالاخره توانست خرمشهر را در 34 روز به تصرف در آورد که بعد از یک سال و اندی مبارزه و تلاش برای پس گرفتن خاک وطن در اردیبهشت سال61 با عملیات بیت المقدس با رمز یا علی ابن علی طالب،24 روزه توانست تمام خاک کشور را پس بگیرد.
آذربایجانی اذعان کرد: در این عملیات 34 هزار نیروی سازماندهی نظامی عراقی از ارتش عراق خارج شد، در این عملیات رزمندگان با فرمان امام که فرمود مقاومت یک تکلیف است و نتیجه مهم نیست توانستند تقریبا با تمام دنیا که علیه این نظام برنامه ریزی کرده بودند شکست را قبول کنند.
وی ابراز کرد: صدام بعد از تصرف خرمشهر، آزاد سازی این شهر توسط ایران را غیر ممکن می دانست و گفته بود اگر ایران بتواند این کار را انجام دهد، کلید بصره را به ایران خواهم داد در هر حال ایران توانست با وجود آن همه نیروی سازمان دهی رژیم از هر لحاظ پوششی بیگانه عراق را شکست دهد ر آن هنگام بعد از فتح خرمشهر که ایران توانست در این عملیات 285 انهدام تانک و نفر بر عراقی-105 تانک ونفر بر را به تصرف خودش -44 هواپیمای نظامی و 4هلیکوپتر از ارتش عراق خارج کند، این هنگام بود که سازمان بین الملل به نفع کشور عراق وارد میدان شد تا جلوی ایران برای تصرف شهرای عراق را بگیرد.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود تبیین کرد: سازمان ملل سریع قطع نامه اتش بس اعلام کرد و هر دو کشور را به طرف مرزهای بین المللی فرا خواند، امام با شنیدن این خبر خوشحال نشد و گفت تکلیفی بود بر مردان و زنان که باید مقاومت می کردند خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها