در مراسم محوری گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر مطرح شد:

آزاد سازی خرمشهر باید پاسداری شود / خرمشهر با توکل به خدا آزاد شد

به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامی داشت این حماسه جاودانه تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولین، فرماندهان و بسیجیان شهرستان مرزی میرجاوه در محل حسینیه سپاه این شهرستان برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۲۱۰۵۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از میرجاوه، به مناسبت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم گرامی داشت این حماسه جاودانه تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولین،  فرماندهان و بسیجیان شهرستان مرزی میرجاوه در محل حسینیه سپاه این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت میرجاوه ضمن گرامی داشت فرارسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: عملیات آزاد سازی خرمشهر از بزرگترین عملیات‌های جنگ‌های اخیر در دنیا محسوب می‌شود که تاکتیک‌های این عملیات همچنان در کلاس‌های رزم نظامیان تدریس می‌شود.

سرهنگ پاسدار علیرضا زوری خاطر نشان کرد: یکی از وظایف ما در قبال جوانان ترسیم صحیح شرایط سخت دوران دفاع مقدس، بیان رشادت‌ها و ایثار گری‌های رزمندگان و مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: امروز به فرمود: ه رهبرانقلاب باید این روز جاودانه را پاسداری کنیم و رشادت‌ها و مقاومت‌های جانانه رزمندگان اسلام را در زمان فتح خرمشهر را به آحاد مردم برسانیم.

وی اذعان کرد: ما باید از استقامت مردم ایران در آن دوران سخت الگو بگیریم که توانستند در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم بعث عراق که عامل استکبار بود با جان و دل از کشورمان دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غضنفری خوانساری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزاد سازی خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام بردشمن، اظهار کرد: آزاد سازی خرمشهر به واسطه ایمان راسخ رزمندگان اسلام به خدا و توسل به قرآن میسر شد و حقیقتا خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به خاطرات شهید همت افزود: شهید همت در بخشی از خاطراتش به عملیات آزاد سازی خرمشهر اشاره می‌کند که برا‌ی چاره جویی با تعدادی از فرماندهان نزد امام خمینی رفته و درخواست راهنماییی می‌کنند و در جواب امام خمینی (ره) یک جمله تاریخی می‌فرمایند که اراده و توکل شما چقدر است؟ این جمله باعث می‌شود رزمندگان و فرماندهان انگیزه‌ای مضاعف برای مقابله با دشمن بگیرند که منجر به پیروزی در عملیات "الی البیت المقدس " می‌شود و رژیم بعث عراق شکست سنگینی در عملیات آزاد سازی خرمشهر متحمل می‌شود و تعداد زیادی از نیرو‌های دشمن اسیر و کشته می‌شوند.

وی گفت: ما و جوانان ما با خودمان پیمان ببندیم که راه امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس را ادامه بدهیم.

وی با اشاره به شهادت مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه خاطر نشان کرد: از سال گذشته در دو حادثه تروریستی ۱۳ شهید مدافع وطن تقدیم انقلاب کرده ایم، ما باید ادامه دهنده راه این شهدا باشیم و با انس با قرآن و قرائت آن را هدیه کنیم به همه‌ی شهدایی که برای دفاع از کشور جانشان را فدا کردند.
ارسال نظرات