محمدابراهیم نیکزاد
مراسم گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر، با حضور دکتر زراعت‌کیش مسئول بسیج اساتید، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و جمعی از اساتید بسیجی واحد علوم و تحقیقات در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۰۶۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، مراسم گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر، با حضور دکتر زراعت‌کیش مسئول بسیج اساتید، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و جمعی از اساتید بسیجی واحد علوم و تحقیقات در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر سید یعقوب زراعت‌کیش مسئول بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات در این مراسم، با اشاره به رهنمودها و هشدارهای مقام معظم رهبری درباره رویه مذاکرات هسته‌ای، گفت: در زمان مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری بارها بر گرفتن تضمین از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در عمل به تعهداتشان تأکید داشتند. ایشان بارها از تردید خود نسبت به عمل به تعهدات از سوی آمریکای‌ها و اروپایی‌ها صحبت به میان آوردند.

وی افزود: نتیجه برجام برای ما تزریق بتن در قلب راکتور اراک، از بین رفتن سانتریفیوژها، اخراج دانشمندان هسته‌ای و سال‌ها عقبگرد در دانش هسته‌ای بوده است.

مسئول بسیج اساتید واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: ضمن آنکه در صحنه بین‌المللی نیز قدرت چانه‌زنی هسته‌ای ما به دلیل آنکه «هر آنچه را که داشتیم در موضوع هسته‌ای از دست دادیم» از بین رفته است و همه اینها نتیجه اعتماد به آمریکا علی‌رغم تأکید و دغدغه رهبر انقلاب مبنی بر قابل اعتماد نبودن آمریکا بوده است.

بر طبق این گزارش، دکتر کرم‌اله دانشفرد معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات نیز در این همایش با بیان اینکه امروز و در اینجا سه مفهوم بزرگ بسیج، خرمشهر و دانشگاه را در کنار یکدیگر داریم، گفت: بسیج کارخانه ظرفیت ساز با ویژگی‌های خاص خودش است.

وی افزود: بسیج در ایران با آزاد کردن ظرفیت‌ها، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند، دفاع مقدس را مدیرت کرد، دانشگاه را ساخت، صنایع موشکی را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه نام خرمهشر، نماد غرور و وحدت و پیروزی در سایه وحدت است، تصریح کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند؛ فتح خرمشهر تنها فتح خاک نبوده است بلکه فتح ارزش‌ها است.

دکتر دانشفرد با بیان اینکه دانشگاه آزاد از جمله ظرفیت‌های آزاد شده بسیج است و امروز ۴۰ درصد آموزش عالی کشور را پوشش داده است، گفت: اگر به دنبال خدمت با کیفیت تر و مفیدتر به جامعه هستیم باید بسیجی‌وار حرکت کرده و جهاد علمی صورت دهیم.

بر اساس این گزارش، در آغاز مراسم دو تن از قاریان واحد علوم و تحقیقات با قرائت آیاتی چند از قران کریم، به مراسم رنگ و بویی معنوی دادند.

ارسال نظرات