خبرهای داغ:
سئول کمیته نمایشگاه کنگره ملی 2هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه کار هنری اثرگذار و ماندگار است گفت: هدف ما مصون سازی جوانان از آسیب های اجتماعی است و اینکه الگوهای مناسب و نمادهای غنی فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، حوادث در طول تاریخ صدر اسلام تاکنون، عهدشکنی ها و دشمنی ها با امت اسلامی را به نمایش بگذاریم.
کد خبر: ۹۰۲۱۱۹۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مهمترین برنامه فرهنگی سال 97 برگزاری کنگره 2هزار شهید استان است اظهارداشت: در راستای برپایی کنگره شهدا 29کمیته فعالیت می کنند که یکی از کمیته های اصلی آن تحت عنوان نمایشگاه از حرا تا حرم است که برای اولین بار با چنین گستردگی در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از بعثت پیامبر (ص) در غاز حرا آغاز می شود عنوان کرد: خانه خدا در زمان فتح مکه، بت شکنی پیامبر و امیرالمومنین، فضای غدیرخم، خطبه خوانی غدیر و ابلاغ ولایت به امام علی(ع) را داریم که این برنامه ها در روزهای اجلاسیه به طور زنده اجرا می شود.

صادق احمدی افزود: در غرفه های بعدی وارد کوچه های مدینه و فضای غم انگیز بعد از رحلت پیامبر می شویم و شاهد ظلم به حضرت زهرا(س)، دفاع ایشان از ولی خدا و خطبه فدکیه هستیم.

وی ادامه داد: وارد فضای شهر مدینه می شویم که در آن مسجدالنبی، خانه امام علی (ع) و قبرستان بقیع طراحی شده است. سپس وارد دارالاماره و مسجدکوفه می شویم و وقایع دوران حکومت امام علی(ع) به تصویر کشیده می شود.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند یادآور شد: غرفه ای مختص صحرای کربلاست و استقامت و ایثارگری یاران امام حسین(ع) به تصویر کشیده می شود. وارد فضای نورانی حرم امام رضا (ع) می شویم و سپس غرفه ای مختص امام زمان(عج) است.

وی عنوان کرد: نمایش دوران پیروزی انقلاب اسلامی و صحنه هایی از دفاع مقدس و بمباران شهرها و رشادت های رزمندگان و اسرا را داریم.  بنا است تا چند وقتی تا این بخش از نمایشگاه ماندگار و برای بازدید عموم دایر باشد.

صادق احمدی با بیان اینکه وارد فضای امروز اسلام و منطقه می شویم بین الحرمین و مرقد امام حسین(ع) و حضرت عباس و گوشه ای از پیاده روی اربعین را داریم گفت: دستاوردهای علمی و دفاعی صنعت موشکی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به تصویر کشیده می شود.

وی ادامه داد : علاوه بر نمایش گوشه ای از آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمن، فضایی از قدس، جبهه مقاومت در سوریه و تصویری از مدافعان حرم در مقابل جریان تکفیری را داریم که در نهایت به حرم حضرت زینب(س) ختم می شود و خروجی نمایشگاه وارد فضای اجلاسیه ها می شود.

 وی با بیان اینکه این کار وسیع و هزینه بر شامل 60درصد کار عمرانی است یادآور شد: هر شب گروهی از جهادگران و بسیجیان با شوق و علاقه کار می کنند و صحنه آرایی را داریم.

 مسئول کمیته نمایشگاه کنگره ملی 2هزار شهید خراسان جنوبی گفت: با توجه به گستردگی کار در تهیه امکانات نیازمند کمک های مالی از سوی نهادها و مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از مردم مومن و انقلابی انتظار داریم که همانطور که در دفاع مقدس پشتیبانی داشتند امروز نیز به مدد ما بیایند.

صادق احمدی با بیان اینکه تاکنون 20درصد کار عمرانی با کمک خیرین و بسیجیان پیش رفته است افزود: این کار با این وسعت انجام می شود چون در قالب هنر بهتر می توان پیام انقلاب و فرهنگ غنی اهل بیت و شیعه را به نسل جوان منتقل کرد.

 وی با بیان اینکه کار هنری اثرگذار و ماندگار است گفت: هدف ما مصون سازی جوانان از آسیب های اجتماعی است و اینکه الگوهای مناسب و نمادهای غنی فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، حوادث در طول تاریخ صدر اسلام تاکنون، عهدشکنی ها و دشمنی ها با امت اسلامی را به نمایش بگذاریم.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه بیرجند گفت: تمام کارها با بهره گیری از نیروها و ظرفیت های بومی در استان انجام می شود. نمایشگاه از حراء تا حرم در محل ناحیه بسیج سپاه بیرجند در نیمه دوم مهرماه همزمان با برگزاری اجلاسیه های کنگره ملی شهدای استان برپا می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها