خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 230 متحرک هجومی شهید متاجی گرگان، آزادسازی خرمشهر را در تاریخ 200 ساله ایران بی سابقه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۱۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، امیر سرتیپ دوم ستاد سعید اثنی عشریه ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: این پیروزی قاطع که طی عملیات بیت المقدس (۱۳۶۱) رقم خورد باعث شد که توازن نظامی به سود جمهوری اسلامی تغییر کند و نیروهای دشمن را به درماندگی و استیصال روحی بکشاند.

وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری تصور می کردند که تجاوز نظامی عراق پایان حیات سیاسی نظام انقلابی ایران خواهد بود اما پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر شرایط را به گونه ای دیگر تغییر داد و پس از آن، سرنوشت سیاسی صدام و تداوم بقای دولت حاکم بر بغداد در معرض ابهام و تردید قرار گرفت.

اثنی عشریه بیان کرد: بر همین اساس، سوم خرداد را می توان نماد عینی غلبه ایمان، اراده، شجاعت و عقلانیت بر دشمن دانست، دشمنی که از لحاظ امکانات مادی و تجهیزات نظامی چیزی کم نداشت و از سوی بیش از ۳۴ کشور بزرگ و کوچک دنیا درابعاد مختلف حمایت می شد.

فرمانده تیپ 230 شهید متاجی تصریح کرد: سوم خرداد در حقیقت یادآور یکی از حماسی ترین روزهای تاریخ سرزمین ایران در حداقل ۲۰۰ سال گذشته است چرا که طی این دو قرن، به جز آزادسازی خرمشهر خونین، هیچگاه پیش نیامده که شهری از خاک وطن جدا شود و با استفاده از قدرت نظامی از دشمن بازپس گرفته شود.

وی فتح خرمشهر را نماد هشت مقاومت جانانه و پیروزی جمهوری اسلامی در مقابل رژیم بعث دانست و افزود: اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهمترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هرگونه مذاکره صلح تلقی می شد و آزادسازی آن نیز می توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی به دشمن متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

اثنی عشریه تصریح کرد: دشمن بعث با بکارگیری هشت لشکر، ۱۹ تیپ مستقل، ۳۰ گروهان کماندو و بیش از ۳۰ گردان توپخانه به رویارویی با رزمندگان اسلام پرداخت اما رزمندگان اسلام با رهبری امام راحل توانستند با به اسارت گرفتن ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن و کشته و زخمی کردن حدود ۱۶ هزار نفر از آنها، در روز سوم خرداد ۱۳۶۱ خرشهر را پس از ۱۹ ماه اسارت به آغوش میهن اسلامی بازگردانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها