امام‌جمعه اردکان:

مسئولان با توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی در برابر حملات دشمن بایستند/ آمار اعتیاد به قلیان و سیگار در جامعه بسیار نگران‌کننده است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به فشار‌های اقتصادی بر کشور گفت: مسئولان وظیفه‌دارند که با توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی در برابر حملات دشمن بایستند.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۴۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (سلام‌الله علیها) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از زندگی و ایثار آن حضرت برای ترویج دین اسلام پرداخت و افزود: حضرت خدیجه (سلام‌الله علیها) درراه اسلام و اعتلای کلمه توحید از مال، ثروت، مقام و شوکت خود گذشت.
وی همچنین با تبریک ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) به بیان گوشه‌ای از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.
امام‌جمعه اردکان در خطبه دوم با اشاره صحبت‌های آمریکا و اروپا در مورد مذاکرات جامع گفت: منظور آن‌ها از این مذاکرات بازرسی از اماکن نظامی ایران، پایان دادن به برنامه موشکی کشور ما، تعطیل کردن کامل فعالیت‌هایهسته‌ای ایران و محدود کردن کشور ما در منطقه و عدم‌حمایت از جبهه مقاومت است.
وی افزود: وزیر جدید و گستاخ امور خارجه آمریکا با جسارت تمام سخنانی گفته است و رسماً اعلام کرده است که نظام جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند. همان موضوعی که مقام معظم رهبری در دیدار با سران و مسئولان ارشد کشور فرمودند که از اول انقلاب تاکنون هدف آمریکا و دشمنان ما براندازی و تغییر نظام بوده است. انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و مسائل دیگر بهانه است.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: آنچه باعث خشم آمریکا و دیگر دشمنانازجمله اسراییل و تشدید دشمنی آن‌ها شده است نفوذ یافتن ایران در منطقه و قدرت یافتن جبهه مقاومت در منطقه بخصوص پس از برگزاری انتخابات در عراق و لبنان و از بین رفتن داعش است. این‌ها ضرباتی بود که به آمریکا و اسراییل وارد شد و در تاریخ ماندگار می‌شود. وقتی این ضربه‌ها را خوردند نفوذ و قدرت ایران را درک کردند و حملات، تحریم‌ها و تهمت‌های خود را زیاد کردند. هدف آن‌ها این است که ایران را در منطقه مهار کنند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام تأکید کردند که دشمن، جنگ تمام‌عیار اقتصادی برعلیه ما به راه انداخته است و امروز مسئله اصلی در کشور ما مسئله اقتصاد است. با ایجاد اتاق جنگ اقتصادی با ملت ایران در وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا باید باور کنیم که ایران آن‌قدر قدرتمند شده است که خودش اعلام می‌کند که دیگر از طریق سیاسی و نظامی حریف ایران نمی‌شود و زمان بزن و در رو واقعاً تمام‌شده است. وقتی می‌بینند که دیگر نمی‌تواننداز طریق نظامی و سیاسی به ایران فشار بیاورند از طریق اقتصادی واردشده‌اند و حملات اقتصادی خود را شروع کرده‌اند.
خطیب جمعه اردکان تصریح کرد: در این میدان نبرد، مسئولان ما وظیفه‌دارند که هرچه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی توجه کنند و با اقتصاد مقاومتی در برابر حملات دشمن بایستند. نسخه قابل‌درمان در برابر حملات دشمنان در زمان ما اجرا کردن برنامه اقتصاد مقاومتی است که همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا از ظرفیت‌های داخلی استفاده شود.
وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود آماری را ارائه کردند و فرمودند که کارشناسان بانک جهانی اعلام کرده‌اند که ایران به لحاظ عدم بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی، استعداد‌های سرزمینی و نیرو‌های انسانی خودش رتبه اول را در جهان دارد. ما این‌همه ظرفیت نیروی انسانی و بالقوه داخلی داریم که از آن‌ها غفلت کرده‌ایم. ایشان با صراحت فرمودند که مسائل اقتصادی و مشکلات کشور را به برجام گره نزنید. ایشان تأکید کردند که ما با اروپایی‌ها دعوا نداریم ما اعتماد هم نداریم کشور‌های اروپایی نیز باید تضمین بدهند. هدف اصلی آمریکا براندازی اصل این نظام است. به خاطر اینکه ایران پرچم اسلام و مبارزه با ظالمان ازجمله اسراییل را در این منطقه سوق‌الجیشی به دست گرفته است و ملت‌های دیگر را نیز بیدار می‌کند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: یکی دیگر از نکاتی که رهبر انقلاب بر آن تأکید کردند این است که همه مردم و مسئولان باید متوجه باشیم که ایستادگی در برابر آمریکا باعث عقب‌نشینی او می‌شود و انعطاف و کوتاه آمدن در برابر دشمن، تیغ دشمن را کند نمی‌کند. هرچه ما در برابر آمریکا کوتاه آمدیم جسورتر شد. مردم ما در طول این چهل سال استقامت کردند و تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب‌شده است و به نتیجه نرسیده‌اند و در آینده نیز به نتیجه نخواهند رسید.
وی در بخش پایانی خطبه‌هابا اشاره به هفته بدون دخانیات گفت: شعار امسال هفته بدون دخانیات، قلیان سمی برای خانواده‌هانام‌گذاری شده است. متأسفانه آماری که از اعتیاد نوجوانان و جوانان وزنان به قلیان و سیگار داده می‌شودنگران‌کننده است. مصرف دخانیات ضرر‌های زیادی دارد که امروزه ثابت‌شده است. یکی از عوامل مرگ‌ومیر در کشور ما امراض قلبی است که یکی از عوامل اصلی این امراض سیگار و قلیان است. طبق آمار‌های منتشرشده، در دنیا در هر هشت ثانیه یک نفر به خاطر سیگار کشیدن از بین می‌رود.
امام‌جمعه اردکان از مغازه‌داران و اهل بازار خواست که به جوانان سیگار و توتون نفروشند و از سود آن بگذرند تا آثار و برکات آن را در کسب‌وکار خود ببینند. کسانی هم که به این مواد اعتیاددارند از فرصت بی‌نظیر ماه مبارک رمضان برای ترک اعتیاد خود استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار