خبرهای داغ:
فرماندار رزن بزرگ‌ترین دستاوردی که در پایان جنگ نصیب کشور ما شد این بود که دنیا پذیرفت عراق متجاوز است و ایران به حق از کشور خود دفاع می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۱۲۶۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

بزرگ‌ترین دستاورد جنگ تحمیلی حقانیت ایران بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم محفل انس با قرآن با حضور مسئولین شهرستان و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان رزن در سپاه ناحیه رزن برگزار شد.

فرماندار رزن در این مراسم به بیان رشادت‌ها و خاطرات 8 سال دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: در آغاز جنگ تحمیلی صدام گفته بود طی سه روز ایران را به زانو در خواهم آورد اما با شروع جنگ با سد مستحکم رزمندگانی همچون جهان‌آرا مواجه شد که 21 روز مقاومت سرسختانه‌ای داشتند که بالاخره شهر سقوط کرد.

سیدرضا سلامتی افزود: این تصرف مدت طولانی ادامه داشت که نبرد بزرگ، سرنوشت‌ساز و غرورآفرين بيت ‌المقدس كه براي رهاسازي خرمشهر از سلطه‌ نيروهاي مهاجم عراقي انجام شد، از دهم ارديبهشت ماه تا چهارم خرداد ما 1361 به طول انجاميد.

وی دامه داد: اين نبرد حماسي علاوه بر  پايان بخشيدن به 19 ماه اشغال بخشي از حساس‌ترين مناطق خوزستان و آزادسازي خرمشهر، ضربه‌اي سهمگين و كمرشكن به توان رزمي و جنگ طلبي‌هاي دشمن مهاجم وارد ساخت و بیش از 19 هزار نفر عراقی در این عملیات به اسارت ایران در آمدند.

فرماندار رزن افزود: آزاد سازی خرمشهر از دو منظر برای ما بسیار حائز اهمیت بود، ابتدا اینکه صدام را از رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت و دیگر اینکه همنوایی و هم‌افزایی بیش از بیش سپاه و ارتش را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: این حادثه آنقدر مهم بود که صدام خواستار آتش بس شد اما امام(ره) با دید وسیع خود آن را نپذیرفت و دلیل نپذیرفتن آن این بود که هنوز بسیاری از سرزمین کشور ما در دست دشمن بود و اینکه صدام با پذیرش صلح می‌خواست تجدید قوا کرده و بار دیگر به ایران حمله کند.

سلامتی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دستاوردی که در پایان جنگ نصیب کشور ما شد این بود که دنیا پذیرفت عراق متجاوز است و ایران به حق از کشور خود دفاع می‌کند.

در پایان این مراسم از کتاب «تربیت دینی کودکان» تالیف حجت الاسلام قاسمی مسئول تربیت و آموزش رزن رونمایی شد و همچنین از یادگاران و پیشکسواتان جنگ تحمیلی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات