فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: عمده مطالبه رانندگان معترض افزایش نرخ بیمه است.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۰۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حمید ملک پور در جلسه تنظیم بازار که در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد اظهار کرد: جرقه اصلی این اعتراض به دلیل افزایش نرخ بیمه رانندگان بوده است.

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر نرخ بیمه رانندگان از 170 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش داشته است خاطرنشان کرد: علت این افزایش برداشته شدن سهم دولت از بیمه رانندگان بود که در چند روز اخیر به حالت قبلی بازگشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه  در مجلس در خصوص سختی کار رانندگان مصوباتی وجود دارد عنوان کرد: متاسفانه این مصوبات اجرایی نشده است و این یکی دیگر از عوامل اعتراض رانندگان می‌باشد.

فرماندار شهرستان شهرکرد به بالا بودن مالیات خودروهای سنگین جدید نسبت به خوردوهای سنگین قدیم اشاره کرد و گفت: برای به روز رسانی و بازسازی ناوگان حمل و نقل ای امر باید بلعکس باشد تا رانندگان تمایل برای تغییر خودروهای فرسوده خود داشته باشند.

ملک‌پور افزود: مشخص نبودن نرخ باربری ها از دیگر مطالبات این رانندگان است که مطالبه بحقی می باشد چرا که باربری‌ها هر کدام نرخ خاصی را برای خود تعیین کرده اند که از 20 درصد تا 40 درصد و در برخی موارد نرخ بالاتر نیز بوده است و با این وضعیت مبلغ ناچیزی برای رانندگان باقی خواهد ماند. 

ارسال نظرات