خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست تخصصی با حضور اعضای میز تجاری عراق در استان با تأکید بر ضرورت حمایت از تولید کالای ایرانی گفت: توسعه صادرات بازار عراق با تأکید بر حمایت از کالای داخلی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۱۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی جهانگیری اظهار کرد: با توجه به فرصت‌های اقتصادی به وجود آمده برای تجار ایرانی در بازار عراق انتظار می‌رود میز تجاری عراق با سرعت بیشتری اقدامات و پیگیری‌های خود را در این کشور انجام دهد.

وی، گفت: ما باید بتوانیم به‌صورت شفاف سهم قابل‌توجهی از بازار عراق را داشته باشیم و اگر اقدامی انجام می‌شود تأکید داریم که این اقدامات در بستر توافق‌های رسمی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، خواستار تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری متناسب با توان سرمایه‌گذاران عراقی در کشور شد و گفت: باید در بحث سرمایه‌گذاری پروژه‌های منطبق با توان سرمایه‌گذاری طرف مقابل تدوین و به‌صورت روشن به عراقی‌ها معرفی شود.

جهانگیری گردشگری سلامت را یکی از محورهای همکاری بین استان آذربایجان شرقی و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد و گفت: به علت ورود غیرحرفه‌ای برخی از افراد درگذشته به بحث گردشگری سلامت امروز این بخش با مشکلاتی روبرو است ازاین‌رو برای کاهش این‌گونه مشکلات انتظار می‌رود میز تجاری عراق در استان با همکاری سازمان مربوطه شرکت‌های گردشگری معتبری را که بتوانند مسئولیت متقابل را پذیرفته و پاسخگو باشند برای این مهم انتخاب و به‌طرف عراقی معرفی کند.

وی ادامه داد: بحث گردشگری تنها در گردشگری سلامت خلاصه نمی‌شود و استان آذربایجان شرقی می‌تواند گردشگری فرا منطقه‌ای را دراین‌بین بر عهده داشته باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت ورود جدی بخش فنی و مهندسی استان در بخش بازسازی موصل ادامه داد: امروز با توجه به نیاز به مشارکت و تأمین مصالح ساختمانی در موصل انتظار می‌رود صنایع مرتبط و بخصوص انجمن‌های تخصصی فنی مهندسی و ساختمان ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، از اهتمام دولت به منظور حمایت از صادرکنندگان خبر داد و گفت: ما معتقد هستیم باید بخش خصوصی در مسائل سرمایه‌گذاری حضور کامل داشته باشد و دراین‌بین دولت به‌هیچ‌وجه در امر اقتصاد بنگاه‌داری نخواهد کرد و نقش تسهیل گر و حمایت‌کننده را بر عهده دارد.
 

 

ارسال نظرات