کارشناس مذهبی گفت: گزاره‌های دینی متون اسلامی به ویژه قرآن مطابق با واقع است و هرروزه، علوم تجربی و طبیعی از حقانیت آنها پرده بر می‌دارد.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۲۱
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفت‌گو با خبرنگار ما با تسلیت رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به شبهه این که اسلام ویژه 1400 سال پیش است و برای موضوعات روز جامعه قابل استفاده نیست اظهار کرد: با توجه به اینکه اسلام آخرین دین است و از سوی خدا برای هدایت مردم جامعه آمده است شکی نیست، پس همیشه دین آخراز همه جهات برادیان دیگر و پیشین برتراست و اگر این چنین نوبود قطعا برای تکمیل احکام، قوانین و ... در دین اسلام از سوی خداوند دین دیگری می آمد.

وی عنوان داشت: دیگر ادیان و کتب آن ها در طول زمان مورد تحریف قرار گرفته اند که در تورات و انجیل نمونه های تحریف شده بارزی می باشد که امروزه قابل مشاهده است اما این درحالی است که هیچ تحریفی در کتاب قرآن ایجاد نشده است.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در تاریخ و شناسنامه همه ادیان جز دین اسلام ناهماهنگی و برخی نقاط مبهم وجود دارد ولی این مهم در مورد دین اسلام صدق نمی کند.

حسینی تصریح کرد: قرآن در همه عرصه های زندگی راه و روش داشته و قوانین مشخصی را اعلام کرده است در حالی که معارف ادیان دیگربا براهین عقلی ناسازگار و شریعت آنها بسیارمحدود و فردی است.

وی افزود: گزاره‌های دینی متون اسلامی به ویژه قرآن مطابق با واقع است و هرروزه، علوم تجربی و طبیعی از حقانیت آنها پرده بر می‌دارد و با آنها مطابق است؛ در حالی که گزاره‌های متون ادیان دیگر با علوم و کشفیّات بشر امروز،ناسازگار و غیر قابل جمع است.

کارشناس مذهبی گفت: پس با گذشت 1400 سال همچنان قوانین اسلامی پاسخگوی نیازهای اساسی جوامع بشری است، چرا که قوانین آن توسط خداوند حکیم و خبیر پایه ریزی شده، خدا به تمامی نیازهای بشر علم و احاطه دارد و با توجه به آن، قوانینی وضع کرده است که برآورنده نیازهای اساسی او باشد.

حسینی بیان داشت: همان گونه که قوانین طبیعی مانند قانون جاذبه زمین کهنه نمی شود و با گذشت زمان خاصیت خود را از دست نمی دهد، دستورهای اخلاقی و فقهی اسلامی نیز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد و مشمول مرور زمان نمی گردد.

وی گفت: در اسلام یک سری قوانین کلی و فراگیر وجود دارد که بر دیگر قوانین نظارت دارد، مانند قانون "لا ضرر" و "لا حرج" فقیه و حاکم اسلامی با بهره گیری از این گونه قوانین می تواند با فرایند تغییرات اجتماعی، قوانینی متناسب با آن تدوین کند.

 

ارسال نظرات