خبرهای داغ:
مدیر طرح نذر حجاب گفت: چادرهایی که در طرح نذر حجاب از مردم دریافت می‌شود برخی نو یا در حد نو و اکثراً مستعمل هستند که سال گذشته چادرهای نو به کمیته امداد امام خمینی(ره) و زلزله‌زدگان اهدا شد اما چادرهای کهنه دور انداخته شدند.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۴۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، اسدالله سلیمانی مدیر طرح نذر حجاب (طرح فردوس) نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان عفاف و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار زنان و جوانان با اشاره به اجرای سومین دوره طرح فردوس یا طرح تعویض چادر در بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: حدود صد هزار چادر در دوره قبلی این طرح توزیع شد و امیدواریم امسال هم بتوانیم با اجرای طرح فردوس در کنترل قیمت چادر و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تأثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه پارچه‌های این طرح از بهترین پارچه‌های موجود در بازار است، افزود: دو مدل چادر دانشجویی و خبرنگاری در این طرح نصف قیمت بازار و به قیمت تمام شده توزیع می‌شود، سال گذشته با تحویل چادر کهنه، چادر نو با دریافت 49 هزار تومان به مردم ارائه می‌شد اما با افزایش نرخ ارز امسال این قیمت به 68 هزار تومان رسیده است. مردم استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند اما بیشتر رسانه‌ها از این طرح حمایت نکردند؛ این طرح یک طرح فرهنگی است و انتفاعی در آن وجود ندارد.

سلیمانی در خصوص سرنوشت چادرهای کهنه دریافت شده، گفت: این چادرها تفکیک می‌شوند چون برخی از آنها نو یا در حد نو و اکثراً مستعمل هستند، چادرهای نو سال گذشته برخی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اهدا شد و برخی را به کمیته امداد امام خمینی(ره) دادیم اما چادرهای کهنه چون قابلیت هیچ استفاده‌ای ندارند دور انداخته می‌شوند.

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان عفاف و حجاب با انتقاد از نبودن تسهیلات برای ارزان تمام شدن قیمت چادر برای مصرف‌کنندگان، اضافه کرد: باید برای زنان محجبه این حق را قائل شویم که بتوانند چادر خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنند اما ارز 4200 تومانی به پارچه چادر مشکی تعلق نمی‌گیرد و از سوی دیگر حمایت مناسبی از کارخانه تولیدکننده پارچه چادر مشکی در داخل کشور هم صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه پارچه چادر مشکی تولید کارخانه شهرکرد در مقایسه با گذشته بسیار بهتر شده است، خاطر نشان کرد: پارچه تولید داخل در حال رسیدن به آن چیزی است که تولیدکنندگان چادر دوخته می‌خواهند اما مشکل عمده پارچه چادر مشکی تولید داخل، رنگ است که قطعاً ما در داخل کشور می‌توانیم آن را تهیه کنیم اگر فقط چند میلیون به پایان‌نامه دانشجویان رشته شیمی اختصاص دهیم دست یافتن به فرمول رنگ این پارچه‌ها آسان خواهد شد، همچنان که توانستیم با تولید پارچه ریون در داخل کشور مانع واردات این جنس پارچه شویم.

سلیمانی ادامه داد: 26 سازمان درباره حجاب و عفاف حرف می‌زنند اما واقعاً چه تسهیلاتی برای تهیه چادر ارزان‌تر زنان محجبه کشور و یا رشد و ارتقای پارچه چادر مشکی تولید داخل وجود دارد؟ 

عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان عفاف و حجاب با بیان اینکه سالانه حدود 3 میلیون زائر از ایران به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، گفت: یکی از پیشنهاداتی که به مسئولان دادم این بود که در ایامی مثل اربعین اجازه دهند تولیدکنندگان چادر ایرانی غرفه‌هایی داشته باشند تا مردم به جای خرید چادر از عراق چادرهای تولیدکنندگان ایرانی را خریداری کنند که البته تاکنون با آن موافقت نشده است.

وی با اشاره به رونمایی از  یک بسته جدید در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال، عنوان کرد: این بسته 4 مدل دارد که در یک مدل آن یک چادر فردوس، یک چادر کن کن مجلسی، یک چادر نماز، یک مقنعه، یک هد سر، یک قواره چادر مشکی ایرانی و یک ساق دست خواهیم گذاشت که بین 170 تا 230 هزار قیمت آن است این قیمت، تنها هزینه چادر مجلسی این بسته است تا مردم با خرید این بسته پارچه چادر ایرانی را هم خریداری کنند. 

سلیمانی با اشاره به گسترش نمایندگی‌های طرح فردوس در سراسر کشور، گفت: برخی از نمایندگان ما در شهرستان‌ها و بسیاری از افرادی که در کارگاه‌ها مشغول به دوخت چادرند، زنان سرپرست خانوار هستند. پنج‌شنبه‌ها هم دوخت رایگان چادر در برخی نمایندگی‌ها انجام می‌شود. 

 

ارسال نظرات