ملت و دولت ایران با مقاومت وصف‌ناپذیر در برابر هر توطئه برجامی و غیربرجامی ایستاده و می‌ایستند.
کد خبر: ۹۰۲۱۳۹۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در پی عهد شکنی آمریکا نسبت به تعهدات بین المللی و خروج از برجام، کانون بسیج حقوق دانان شهرستان رامسر بیانیه ای صادر کرد که متن آن در ادامه می آید؛

سرانجام پس از دو سال بدعهدی و نقض پیمان از سوی آمریکا ترامپ در یک نمایش مضحک اعلام کرد؛ «آمریکا از برجام خارج شد و شدیدترین تحریم‌ها در انتظار ایران است»در فریب و نیرنگ آمریکایی‌ها همین بس که از روز اول بعد از امضاء نه تنها به برجام عمل نکردند بلکه بر حجم تحریم‌ها و مصادره اموال ایران و اخلال در روابط اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها ظاهر شدند.آمریکا هیچگاه در برجام نبود که امروز از برجام خارج شود، نه آن زمانی که تحریم‌های شکننده به قول خودشان وضع کردند، نه زمان برجام و پسابرجام که هیچ اتفاق جدیدی نیفتاد تا از آن رونمایی کنند.

ملت و دولت ایران با مقاومت وصف‌ناپذیر در برابر هر توطئه برجامی و غیربرجامی ایستاده و می‌ایستند.

امروز واژه «اجماع جهانی» و همراهی «جامعه جهانی» با سیاستهای تجاوزکارانه آمریکا از ادبیات بیانیه‌های کاخ سفید و وزارت خارجه حذف شده است. زیر پا گذاشتن یک پیمان بین‌المللی توسط ترامپ نشان می‌دهد آمریکا قرائت جدیدی از حقوق بین‌الملل دارد که هیچ محفل علمی و جهانی آن را تأیید نمی‌کند. حتی متحدین او در اروپا از اینکه با او همراهی کنند فعلاً به صورت لفظی خودداری کرده‌اند.

کانون بسیج حقوق دانان رامسر  با عنایت به جایگاه پیمان ۱+۵ مربوط به فعالیت های مشروع و مسالمت آمیز هسته ای ایران موسوم به برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) که متکی و مبتنی به مصوبه شورای امنیت و منشور سازمان ملل بوده، اقدامات غیر حقوقی و عهد شکنانه دولت آمریکا که منجر به خروج از برجام گردیده را رفتاری خلاف قواعد مسلم حقوق بین الملل و تهدید صلح و امنیت بین المللی تلقی کرده و آمادگی کامل خود را در راستای حفظ و حمایت از منافع ملی ،مصالح عالیه در مسیر اتحاد ملی ، انسجام اسلامی و توطئه‌های آمریکا خبیث محکوم می‌کند.
آنها فکر می‌کنند با ایجاد التهاب و ایجاد فضای یأس و ناامیدی و دو قطبی‌سازی‌های کاذب می‌توانند به توهمات خود در باره براندازی، جامه عمل بپوشانند. بوی کبابی که منافقین به مشام ترامپ و بولتون رسانده‌اند خیالی بیش نیست. منافقین در عملیات مرصاد آن توهمات خودشان را تجربه کرده‌اند و علی‌القاعده باید از توهم بیرون آمده باشند.

اردیبهشت 1397
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها