خبرهای داغ:
توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین

کارگاه آموزشی شناخت سیره شخصیتی حضرت خدیجه (س) در شاهرود

کارگاه آموزشی شناخت سیره شخصیتی ام المومنین حضرت خدیجه (س) در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۰۴
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نگاهی به آموز‌های تربیتی حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه همسر گرامى رسول اکرم صلى الله علیه و آله، ۶۸ سال پیش از هجرت نبوى صلى الله علیه و آله در شهر مکه به دنیا آمد. پدر وى خویلد بن اسد و مادرش فاطمه دختر زائدة بن اصم مى باشد. او در چهل سالگى با حضرت محمد صلى الله علیه و آله که ۲۵ سال از عمر شریفش را سپرى کرده بود ازدواج نمود. بنابر قول مشهور ثمره ازدواج خدیجه شش فرزند به نام هاى قاسم، عبدالله، رقیه، زینب، ام کلثوم و فاطمه علی‌ها السلام بود. وی افزود: قبل از اسلام وى به خاطر دارا بودن صفات پسندیده و فضائل اخلاقى و پاکدامنى، «طاهره» لقب گرفت. ثروت خدیجه در میان اهل مکه بى نظیر بود و اهالى مکه با اموال وى به صورت مضاربه اى تجارت مى کردند. خدیجه پس از ازدواج با پیامبر همه آن ثروت را در اختیار حضرت رسول نهاد و بدین ترتیب از جنبه اقتصادى دین اسلام را تقویت نموده و در گسترش آن نهایت تلاش خود را به جاى آورد.
مدیر موسسه بین الحرمین شاهرود خاطر نشان کرد: مقام او در نزد پیامبر اکرم (ص) به حدى بود که در مدت ۲۵ سال زندگى مشترک با این بانوى با عظمت، آن حضرت به خاطر تکریم وى با هیچ زنى ازدواج نکرد و بهترین دوران جوانى خویش را به وى بخشید. بعد از رحلت حضرت خدیجه، رسول گرامى اسلام همیشه به یاد محبت‌ها و تلاش هاى او بود.
ابراهیمی تصریح کرد: بنابر برخى اقوال خدیجه قبل از ازدواج با پیامبر اکرم (ص) با دو نفر دیگر بنام هاى «ابو هالة بن زراره تمیمى» و «عتیق بن عائذ مخزومى» نیز ازدواج کرده بود. این یاور با وفاى رسالت بعد از ۲۵ سال زندگى در کنار حضرت خاتم الانبیاء در دهمین سال بعثت در ۶۵ سالگى و در دهم ماه رمضان چشم از جهان فرو بست و قلب رسول خدا و مسلمانان را داغدار نمود.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم پیکر پاک او را در حجون با دست هاى خویش به قبر گذاشت و از شدت حزن و اندوه سال وفات او را که با فاصله اندکى از رحلت ابوطالب رخ داده بود، عام الحزن (سال اندوه) نامید. امیرالمؤمنین به پاس خدمات آن دو بزرگوار به جهان اسلام اشعارى جانسوز سروده و در بخشى از آن حزن و ماتم قلبى خویش را بیان داشته است.
ابراهیمی گفت: با توجه به نیاز شناخت نوجوانان و جوانان از منش و روش این بانوی گرامی در ارائه خدمات به اسلام و مسلمین، این کارگاه آموزشی در به مدت دو روز برای خواهران و برادران با حضور اساتید معصومه بهرامی و حجت الاسلام حسن اسدی در موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزارگردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها