رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان اردبیل گفت: مصرف کننده باید به خرید کالای ایرانی افتخار کند و تولید کنندگان داخلی هم با افزایش کیفیت محصول در خدمت مصرف کنندگان باشند و مسئولین دستگاه‌های نظارتی هم با برگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی نظارت سختگیرانه و کنترل دقیق داشته باشند
کد خبر: ۹۰۲۱۴۰۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

استفاده از کالای داخلی باید به یک ارزش تبدیل شود/ مصرف کننده باید به خرید کالای ایرانی افتخار کند

بسیج اصناف با تشکیل هیئت اندیشه ورزی و نشست‌های مختلف در جامعه اصناف و بازار با حضور جمعی از بسیجیان و فعالان و معتمدین اصناف و بازار طرح موضوع در جلسات حلقات صالحین و... در راستای تحقق بازار اسلامی و گسترش فرهنگ تبلیغ و ترویج کالای ایرانی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار محمود وهابزاده در گفتگو با خبرنگار بسیج از اردبیل اظهار داشت: حمایت از کالای داخلی ضرورت ملی هست، همین جنگ اقتصادی آمریکا با چین در ارتباط با افزایش تعرفه اجناس وارداتی نمونه بارز دفاع از تولید ملی و کالای داخلی هست؛ لذا استفاده از کالای داخلی باید به یک ارزش تبدیل و تلقی شود تا به این ترتیب با حمایت از تولید خودمان به رشد و رونق اقتصادی ورفع بیکاری نائل شویم.

وهاب زاده با اشاره به نقش حمایت کالای ایرانی در تولید اشتغالزایی افزود: اگر از کالای داخلی حمایت کنیم می‌توانیم اشتغال زایی کرده و با معضل بیکاری مقابله کنیم و راهی هم به جز تلاش در این امر نداریم این یک راهکار عملی است که در ایجاد اشتغال می‌تواند نقش بسیار جدی را ایفا نماید.

وی تحقق عنوان سال را نیازمند یک برنامه ریزی جدی دانست و بیان کرد: برنامه ریزی تحقق حمایت از شعار سال منجر به حمایت از تولید ایرانی، کارگر و کارفرمای ایرانی و بهبود وضعیت معیشت خانواده ایرانی می‌گردد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان اردبیل با تاکید بر اینکه یکی از الزامات حمایت از کالای داخلی، مبارزه با قاچاق گسترده است تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا کنترل، هوشمند واردات بخصوص جلوگیری از سیل واردات غیر ضروری، لوکس و اقلامی که مشابه داخلی آن وجود دارد است که کم توجهی به این امر می‌تواند صنعت داخلی را به نابودی بکشاند.

 

حمایت از اجناس داخلی نیاز به یک فرهنگ سازی در بین عموم مردم و جامعه اصناف و بازار

وهاب زاده ادامه داد: صادرات به کشور‌های همسایه توجه به ظرفیت‌های داخلی، برنامه سازی و جلب اعتماد مشتری در کنار عدم تبلیغ اجناس خارجی، تولید رقابتی و کاهش هزینه تولید، عدم خرید کالای خارجی در دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، وضع معافیت‌های مالیات‌های و ثبات بلند مدت قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید می‌باشد؛ که به این ترتیب ثمره حمایت از تولید داخلی کاهش وابستگی کشوربه نفت و در آمد‌های نفتی خواهد بود.

سرهنگ پاسدار محمود وهاب زاده گفت: بسیج اصناف با تشکیل هیئت اندیشه ورزی و نشست‌های مختلف در جامعه اصناف و بازار با حضور جمعی از بسیجیان و فعالان و معتمدین اصناف و بازار طرح موضوع در جلسات حلقات صالحین و... در راستای تحقق بازار اسلامی و گسترش فرهنگ تبلیغ و ترویج کالای ایرانی فعالیت می‌کند.

وی با توجه به اینکه حمایت از اجناس داخلی نیاز به یک فرهنگ سازی در بین عموم مردم و جامعه اصناف و بازار دارد گفت: از پیش نیاز‌های این امر در جهت رسیدن به نتیجه مطلوب زمینه سازی ذهنی و فرهنگی جامعه ما مخصوصاً اصناف و بازاریان همراه با حرکت جهادی و تغییر الگوی مصرف و تقویت سبک زندگی و مسئولیت پذیری و احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و مخصوصاً مسئولین هست؛ لذا همه ما باید در این عرصه پیشگام بوده و از فعالین عرصه تولید و سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی حمایت جدی داشته و در جهت رفع موانع و حمایت از کالای ایرانی نهایت تلاش خود را انجام دهیم اصناف در جایگاه تولید کننده و صد البته عمدتاً توزیع کننده این اجناس داخلی درکنار مصرف کنندگان و رسانه‌ها می‌توانند در اعتبار بخشی، برند سازی و تقویت قدرت رقابت اجناس داخلی می‌تواند بسیار موثر باشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه حضرت عباس‌(ع) گفت: همانطوری که می‌دانیم در سال‌های اخیر دچار مشکلات اقتصادی بسیاری بوده ایم که زندگی و معیشت برخی از خانواده‌ها را درگیر کرده است مثل تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان و...

خرید کالاهای قاچاق یک فرهنگ غلط است و هم حرام شرعی/ مصرف کننده باید به خرید کالای ایرانی افتخار کند

وهاب زاده با تاکید بر اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) خرید کالای قاچاق حرام شرعی است خاطر نشان کرد: خرید کالاهای قاچاق یک فرهنگ غلط است و هم حرام شرعی و نباید خریداری کرد، مصرف کننده باید به خرید کالای ایرانی افتخار کند و تولید کنندگان داخلی هم با افزایش کیفیت محصول در خدمت مصرف کنندگان باشند و مسئولین دستگاه‌های نظارتی هم با برگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی نظارت سختگیرانه و کنترل دقیق داشته باشند؛ لذا همه ما برای تحقق شعار سال باید تصور بهتر بودن کالای خارجی را کنار بگذاریم و در خرید کالا‌های داخلی حساسیت ویژه‌ای به خرج بدهیم برخی می‌گویند کیفیت کالای داخلی کم است در حالی که در همه کالا‌ها اینطور نیست اگرچه در چند حوزه ممکن است در کمیت و کیفیت کالا‌ها مشکلاتی داشته باشیم، اما در مجموع بسیاری از تولیدات داخلی ما از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: متاسفانه اگر به گوشه گوشه منزلمان نگاه کنیم متوجه انواع کالا‌های لوکس و غیرضروری و اجناس خارجی می‌شویم واین درحالی است که خانواده‌های ما از بیکاری جوانانشان گله می‌کنند و ناراحت هستند در حالی که اگر از تولیدات داخلی حمایت شود و جنس داخلی برای ما نشان افتخار باشد چرخ کارخانجات ما می‌چرخد، جوان‌های ما جذب کار و تولید می‌شوند پس تنها راه حل مشکل اشتغال جوانان ما تقویت تولیدات داخلی هست.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه حضرت عباس‌(ع) افزود: امیدواریم ان شاءالله با کمک مسئولین، مردم و تولید کنندگان عزیز بتوانیم وظایف خودمان را به بهترین وجه انجام دهیم و امسال این شعار را که «حمایت از کالای ایرانی» هست به بهترین وجه و به معنای واقعی کلمه محقق گردد.

ارسال نظرات