گزارش «بسیج» از ماه بندگی خدا در سپاه قدس گیلان

برگزاری محافل انس با قرآن در پنجشنبه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و انقلابی

سپاه قدس گیلان با مشارکت سپاه‌های نواحی در طول ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را با رویکرد مذهبی و انقلابی برگزاری می‌کند که در تعالی و رشد معنوی و انقلابی بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۹۰۲۱۴۲۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، شروع ماه مبارک رمضان در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است و جا دارد که مؤمنین ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده هر چه بیشتر از این ماه توصیه کنند چون ماه ضیافت الهی است در این ماه فقط مؤمنین و کسانی که اهل ورود به این ضیافت هستند بر سر سفره پروردگار منان و کریم می‌نشینند.

سپاه قدس گیلان نیز همچون سال‌های گذشته در راستای تعالی و رشد معنوی پاسداران، سربازان و بسیجیان به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های دینی و انقلابی برگزار می‌کند.

مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت در تشریح برنامه‌های سپاه قدس گیلان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در حوزه مراسم‌های دینی و مذهبی در ماه مبارک رمضان، برنامه‌هایی ازجمله وفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، ویژه‌برنامه شهادت حضرت امام علی علیه‌السلام، شبهی قدر و احیا، عید سعید فطر و روز جهانی قدس برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی پاسخی با اشاره به اجرای برنامه‌های انقلابی در طول ماه مبارک رمضان افزود: سپاه قدس گیلان مراسم‌های انقلابی و ویژه‌ای را در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند که سالروز فتح خرمشهر، عملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت، ایثار، پیروزی یکی از نمونه‌های آن است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که سپاه همه‌ساله نسبت به اجرای آن اهتمام دارد مراسم ارتحال امام خمینی (ره) است که در پی آن ویژه مراسمی به مناسبت انتخاب امام خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی نیز برگزار می‌شود.

مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان به غبارروبی و نظافت مساجد و حسینیه‌ها برای ورود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: همه سپاه‌های نواحی استان گیلان و سپاه قدس، حسینیه‌ها را قبل از ورود به ماه مبارک رمضان غبارروبی کردند و برای ضیافت الهی آماده‌شده‌اند.

پاسخی با اشاره به اجرای برنامه محفل انس با قرآن در سپاه در طول ماه مبارک رمضان گفت: ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های سپاه قدس گیلان در ماه مبارک رمضان، محفل انس با قرآن کریم است که در پنجشنبه‌های ماه رمضان با حضور قاریان، حافظان و گروه‌های همخوانی و تواشیح برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری ضیافت افطاری برای یک‌شب ویژه سربازان اشاره کرد و افزود: برگزاری ضیافت افطاری در شب پانزدهم رمضان المبارک و مراسم ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام با حضور سربازان در مراکز آموزشی سپاه‌های نواحی و استان ازجمله برنامه‌های شاخص است.

مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان همچنین از برگزاری مسابقات فرهنگی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: مسابقه سراسری کتاب‌خوانی رمضان با کتاب احکام روزه برگرفته از فتوای مقام معظم رهبری و کتاب آیین روزه‌داری احوال روزه‌داران که هر دو تبدیل به لوح صوتی برای استفاده در خودرو شده و در سایت پاسدار نیز بارگذاری می‌شود، ازجمله برنامه‌هایی هست که در سپاه اجرا می‌شود.

پاسخی همچنین به سایر برنامه‌های انقلابی در سپاه قدس گیلان اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه رمضان در جبهه در روز پنجشنبه سوم خرداد، روز مقاومت ایثار و پیروزی با بهره‌مندی از قاریان، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم، دعوت از خانواده شهدای رمضان و تجلیل از آن‌ها با هماهنگی فرماندار و مسئولین امر، مسابقه دل نوشته‌های معنوی و عارفانه رمضان ویژه سربازان در همه رده‌ها برگزار و با استقبال خوبی نیز همراه است.

ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه، انابه و صبراست که در آن تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن تقویت می‌شود.

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و انقلابی در سپاه قدس گیلان ازجمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در راستای تعالی معنوی سازمانی و مدیریت رفتار معنوی و تقویت آن نقش به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار